تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 19:23
کد خبر : 11024

بیت کوین جای اسکناس آمریکایی را می‌گیرد؟

بیت کوین جای اسکناس آمریکایی را می‌گیرد؟

آینده اقتصاد جهانی از دید بسیاری به رمزارزها یا پول دیجیتال گره خورده است. رمز ارزها یک نظام پرداختی جهانی به‌وجود آورده‌اند که در آن پول بدون پشتوانه و بدون حمایت بانک مرکزی یا هدایتگر مرکزی کار می‌کند.   این پول‌های دیجیتال از هم اکنون اقتصاد جهان را دستخوش تحولات شگرفی کرده‌اند اما این تنها

آینده اقتصاد جهانی از دید بسیاری به رمزارزها یا پول دیجیتال گره خورده است. رمز ارزها یک نظام پرداختی جهانی به‌وجود آورده‌اند که در آن پول بدون پشتوانه و بدون حمایت بانک مرکزی یا هدایتگر مرکزی کار می‌کند.

 

این پول‌های دیجیتال از هم اکنون اقتصاد جهان را دستخوش تحولات شگرفی کرده‌اند اما این تنها ابتدای مسیری اقتصادی است که گشوده شده است.

 

در خصوص نظام اقتصاد جدید با نقش‌آفرینی رمزارزها پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است. یکی از این پیش‌بینی‌ها کاهش نقش محوری دلار زیر سایه پول‌های دیجیتال مانند بیت کوین و … است.

 

تصویری از یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال

 

«دویچه بانک» که یکی از بزرگ‌ترین نهادهای بانکی جهان است در گزارشی بیت ‌کوین را پایه پولی آینده معرفی کرده است. در این رابطه عنوان شده هر روز این موضوع که دارایی دیجیتال می‌تواند به عنوان پایه پولی آینده باشد و دلار را کنار بزند، بیشتر نمایان می‌شود.

 

«ویجای بویاپاتی» متخصص جهانی ارز مجازی در مورد اینکه آیا بیت کوین می‌تواند جای دلار را بگیرد مدعی است: این اتفاق قطعا می‌افتد. کشورهای سراسر جهان می‌خواهند دنیا را بر یک مبنای پولی بازسازی کنند که از سوی هیچ کشوری کنترل نشود.

 

بیت کوین که این روزها حول محور ۴۸هزار دلاری نوسان دارد به پولی برای سرمایه‌گذاری و خدمات‌دهی تبدیل شده است تا جایی که برخی از ستارگان فوتبال و سینما دستمزدهای خود را به جای پول رایج کشورها به رمز ارز می گیرند.

 

از هم اکنون بسیاری از کشورها برای تامین بخشی از منابع مورد نیاز خود در این بازار ورود کرده‌اند. چین یکی از همین کشورها است که گفته می‌شود بخشی از تلاطمات بازار پول‌های دیجیتال بر اساس دستکاری‌های این کشور رخ می‌دهد.

 

جایگاه رمزارزها برای ایرانِ گرفتار تحریم و تحت محاصره دلار هم برای بسیاری روشن است. به همین خاطر قطعا از رمزارزها در آینده بیشتر خواهیم شنید.

 

امیر حمزه نژاد روزنامه‌نگار توسعه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات