تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1400 - 21:59
کد خبر : 12770

نمایندگان مجلس روز انتخابات یادتان باشد!

نمایندگان مجلس روز انتخابات یادتان باشد!

تعیین تکلیف بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس بدون آن‌که ردیف اعتباری جهت فوق‌العاده خاص مدافعان سلامت در نظر گرفته شود و برگشت دادن طرح تبدیل وضعیت نیروهای  کادر سلامت غیررسمی  بدلیل مخالفت دولت، موجی از خشم و ناامیدی را در مدافعان سلامت ایجاد کرده است.   تلاش های دوسالانه آنان در مبارزه بی‌امان با

تعیین تکلیف بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس بدون آن‌که ردیف اعتباری جهت فوق‌العاده خاص مدافعان سلامت در نظر گرفته شود و برگشت دادن طرح تبدیل وضعیت نیروهای  کادر سلامت غیررسمی  بدلیل مخالفت دولت، موجی از خشم و ناامیدی را در مدافعان سلامت ایجاد کرده است.

 

تلاش های دوسالانه آنان در مبارزه بی‌امان با دشمن خون‌ریز و بی‌رحمی بنام کرونا بر هیچ وجدان آگاهی پوشیده نیست و پیگیری‌های چندین ماهه آنان برای برآورده ساختن مطالبات بحق و قانونی‌شان که جز حمایت‌های لفظی مسئولین دولت قبل و دولت فعلی رهاوردی نداشته، اینک بدون دستیابی به نتیجه به منزل و ایستگاه آخر رسیده است و چه سخت و ناگوار است دیدن مسئولین قدر ناشناس!

 

این روزها نمی‌دانم چرا از تریبون مجلس هم صدای حمایت نمایندگان از مدافعان سلامت و مطالبات بحق آنان به گوش نمی‌رسد و حتی نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز نطقی آتشین در این‌خصوص ایراد نمی‌کنند؟ حتی نامه ای و تذکری به وزیر بهداشت نمی‌دهند.

 

چرا نوبت به مدافعان سلامت که می‌رسد همه روزه سکوت اختیار می‌کنند و با سوت بلبلی از کنار آنان می‌گذرند؟ چرا در دفاع از مطالبات آنان مکاتبه‌ای به انجام نمی‌رسانند؟

 

اگرچه انگشت‌شمار نمایندگانی این مهم را طی هفته گذشته به نحو شایسته به انجام رساندند اما کافی نیست.

مگر همه آنان نمی‌دانند که سلامتی فعلی خود و خانواده‌هایشان مرهون ایثار و تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت استف پس چرا همه همصدا نمی‌شوند و فریاد دادخواهی مدافعان سلامت را به مسئولین دولت بازتاب نمی‌دهند؟

 

 

نمایندگان مجلس خوب یادتان باشد که روز انتخابات مجددا فرا خواهد رسید و آن‌روز ما لیست تمام نمایندگانی را که این روزها در حمایت از مدافعان سلامت کم‌لطفی کردند و درهای خود را بر روی آنان بستند و میکروفن‌های تریبون‌شان را در حمایت از آنان خاموش کردند، بعنوان تحریم‌کنندگان از سوی مدافعان سلامت در سراسر کشور بازتاب می‌دهیم تا مردم و مدافعان بدانند که در روزهای سخت چه کسانی حق مدافعان سلامت را پیگیری نکردند و با آنان بی مهری کردند، آنگاه تصمیم بر انتخاب یا عدم انتخاب مجددشان بگیرند.

 

اما هنوز امید هست. هنوز مسیر مسدود نشده و بودجه قطعی نشده است و در صحن علنی مجلس تصویب نشده؛ البته اگر اراده‌ای وجود داشته باشد. اگر مرد عمل و میدانی حضور داشته باشد.

 

از سویی دیگر همانطور که بارها اشاره شده است ، ریشه اصلی عدم تحقق این‌دو مسأله برای مدافعان سلامت وزارت بهداشت و شخص وزیر بهداشت است که در این‌خصوص آنگونه که باید و شاید دفاع نکرده و قدردانی عملی از کادر سلامت را به انجام نرسانده است.

 

از این‌رو مدافعان سلامت سراسر کشور بار دیگر در دوم اسفند ساعت ۱۰ صبح در مقابل وزارت بهداشت حضور مسالمت‌آمیز بهم خواهند رساند تا حجت را بر وزیر بهداشت تمام کنند که چنانچه ایشان بخواهند واقعا ثابت کنند انقلابی و اهل عمل و مرد میدان هستند باید اقدامات ذیل را در اسرع وقت تا قبل از طرح در صحن علنی مجلس به انجام برسانند:

 

نخست:  وزیر بهداشت باید به پاس قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت درخواست افزایش ردیف اعتباری وزارت و افزایش تنخواه را به دولت تقدیم کنند.

 

دوم: دولت بنا به تعهد اخلاقی و دستور صریح حمایتی رئیس جمهوری باید درخواست متمم بودجه جهت افزایش سقف اعتبار وزارت بهداشت را طی لایحه‌ای  به مجلس  ارایه دهد.

 

سوم: دولت همچنین می‌تواند از محل درآمد سایر وزارتخانه‌ها که کمترین سهم را در مبارزه با کرونا داشته‌اند و بیشترین درآمد را در این مدت کسب کرده‌اند مثل وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیر ساخت که درآمد سرشاری از فروش بسته‌های اینترنتی طی این دوران کسب کرده  و یا درصدی از وزارت نفت  و وزارت اقتصاد و دارایی یا از محل فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی ، بعنوان محل تامین اعتبار اختصاص فوق‌العاده خاص و تبدیل جهت وضعیت مدافعان سلامت طی لایحه ای بعنوان متمم بودجه به مجلس پیشنهاد دهد.

 

چهارم: با توجه به اراده حاکمیت و دولت بر دستیابی به توافق خوب موسوم به بازگشت به برجام با کشورهای ۵+۱ ، دولت می‌تواند همچنین از محل آزادسازی منابع ارزی که در سایر کشورهایی مانند چین، کره جنوبی، ژاپن،ا نگلیس، عراق و…  بلوکه شده است نیز بعنوان منابع تامین اعتبار  این دو مطالبه مدافعان سلامت استفاده کند.

 

بدیهی است تحقق این خواسته بحق مدافعان سلامت فقط و فقط از وزارت بهداشت و شخص وزیر باید شروع شود و اعضای هیأت دولت و نمایندگان مجلس نیز در تصویب آن کمر همت بسته و در آخرین لحظات بررسی بودجه، خستگی جسمی و روحی مضاعفی را که بر مدافعان سلامت طی این دو سال وارد آمده از میان ببرند و انرژی مضاعفی را برای ادامه مسیر مبارزه در آنان ایجاد کنند. ان شاءالله

 

والسلام علی من اتبع الهدی

محمدرضا سقائیان فرد

عضو کوچکی از جامعه بهداشتی کشور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 8
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سعید نژادنجف شنبه , ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۵۶

احسنت برشما دلاور،تازه من با16سال خدمت وپرستاری خالص دریافتی بدون وام شده ده میلیون با2تا بچه،آخه این چ حقوقه،هر سویه اییم ک میاد اول من و زن و بچم درگیر میکنه،4بار کرونا گرفتم،الانم امیکرون دارم با پسرم،واقعا جای تاسف داره ب مسوولین بی تفاوت،این یک نوع خیانته ب این جبهه.تشکر ازشما عزیز.

غضنفر آبادی شنبه , ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

برایت متاسفم با بینشت
نمایندگی بد و بستان نیست
نمایندگی یک وظیفه سنگین که بر اساس مصالح نظام و مردم تصمیم گیری می شود
وای بحال نماینده ای که تحت تاثیر تهدید تصمیمی اتخاذ کند
لطفا هم ادبیاتمان را عوض کنید و هم نگاهتان را به نمایندگی اصلاح بفرمائید

فلاکت یکشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

من با حرف شما مخالفم چراکه کارکنان دادگستری باهمین تهدید به فوق العاده خاص دست یافتنذ و معلمین با پشتکار و اعتراض رتبه بندی رو به سرانجام رسوندن درحالی که کادرسلامت با این پیک از هرلحاظ مستحق ترند

ابوالفضل محمدی شنبه , ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

نماینده ی محترم
یادتان باشد که در بزنگاه تصویب بودجه، با بی اعتنایی پشت مدافعان سلامت رو خالی کردید ، ما هم در بزنگاه انتخابات پاسخ بی مهری شما را قاطعانه خواهیم داد .
وعده ما انتخابات آینده.(پرسنل قراردادی وشرکتی وزارت بهداشت)

رضا احمدی شنبه , ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱

شما نماینده ما هستید،قرار بود از کادر درمان حمایت بشه،خداروشکر کرونا همجنان هست کاری کنید کادر درمان فلک زده یکم حال دلشون خوب بشه

خداداد بهرام شنبه , ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸

بله

احمدی یکشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

همگی میدونیم نمایندگی یک وظیفه است، ولی لطفا لیست کنید کدوم کارتون را درست انجام دادید. وقتی نمیتونید جلوی تولید ارابه های مرگ را بگیرید، حرف از وظیفه میزنید؟؟؟ شما فقط بلدید شعار بدید، اون هم فقط …

فلاکت یکشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

اگه یاد بگیریم پشتکار داشته باشیم ودر شرایط خاص فقط به منافع خودمون تنها فکر نکنیم واز یکدیگر حمایت کنیم مطمئن باشین فوق العاده خاص دست یافتنی است وعده ما ۲اسفند ۱۴۰۰

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات