تاریخ انتشار : یکشنبه 7 فروردین 1401 - 13:03
کد خبر : 13197

هشدار درباره جریان معترض‌ساز مخالف‌پرور از مدافعان سلامت

هشدار درباره جریان معترض‌ساز مخالف‌پرور از مدافعان سلامت

«هشدار جدی؛ جریان مخالف مدافعان سلامت را شناسایی کنید» عنوان یادداشتی است از «محمدرضا سقائیان فرد» که در اختیار ایران مامن قرار داده و متن آن در ادامه آمده است:   روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ هم سپری شد و از پرداخت مطالبات و معوقات مالی مدافعان سلامت که بیش از یک سال عقب مانده است

«هشدار جدی؛ جریان مخالف مدافعان سلامت را شناسایی کنید» عنوان یادداشتی است از «محمدرضا سقائیان فرد» که در اختیار ایران مامن قرار داده و متن آن در ادامه آمده است:

 

روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ هم سپری شد و از پرداخت مطالبات و معوقات مالی مدافعان سلامت که بیش از یک سال عقب مانده است خبری نشد و چشم های منتظر کادرسلامت به حساب های خالی خود دوخته شد که شاید پیامک واریزی را مشاهده کنند و نکردند و حتی حقوق واریزی شان نیز لحظات آخرین روز اداری اسفندماه برایشان واریز شد.

 

نمیدانم به کدامین گناه کرده و نکرده می‌بایست مدافعان سلامت را اینگونه مورد عنایت قرار دهند؟ به کدامین جرم بایستی آنها را شرمنده خانواده هایشان کنند؟  آن هم در حالی که کادر سلامت ایام تعطیلات نوروز در محل خدمتی خود به صورت شیفت بندی حضور دارند و در ارایه خدمات سلامت به هموطنان لحظه ای تعطیلی ندارند؛ درحالی که در ایام عید  سایر کارکنان دولت از مزایای دریافتی بهره‌مند می‌شوند و مطالبات خودشان را به روز دریافت می‌کنند و ازتعطیلات در کنارخانواده شان لذت می برند.

 

شاید به پاس قدردانی از ایثارگری ها و زحمت طاقت فرسای دوسالانه آن ها در مبارزه با کرونا  اینگونه بایستی خرده شیشه در زندگی شان بریزند تا طعم آسایش و راحتی را هیچگاه نچشند و همیشه در سختی و محنت باشند ! و تبعیض و بی عدالتی ها را بنگرند و با چشمانی اشک بار آه مظلومانه از سویدای دلشان به آسمان بلند کنند که « اغثنی یا غیاث المستغیثین»  و مسلم آه مظلومان مدافع سلامت روزی دامن‌گیر خواهد شد و چه زیبا ملا عبدالقادر بیدل سروده است که:

 

بترس از آه مظلومان که هنگام دعا کردن          اجابت از در حق، بهر استقبال آید

 

شاید وعده های داده شده از سوی مسئولین طی سال ۱۴۰۰ در رابطه با اجرای فوق العاده خاص، تبدیل وضعیت نیروهای غیر سهمیه ای، تعرفه گذاری خدمات پرستاری و….  می‌بایست اینگونه برایشان  با بی عملی محقق شود تا دیگر دلخوش به وعده ها نباشند و پیگیری بعمل نیاورند! و تعمدا درصدد بی اعتبار کردن وعده های مسئولین به مردم و خاصه مدافعان سلامت هستند.

 

شاید جواب اعتراضات متعدد بامتانت  و ادب مطالبه گرانه خود برای اجرای فوق العاده خاص ، تبدیل وضعیت نیروهای غیر سهمیه ای را علیرغم دستور صریح رئیس جمهور اینگونه دریافت می‌کنند که دیگر دنبال احقاق حق خودشان نباشند! گو اینکه نمیدانند « تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم»

 

 

شاید جریانی درصدد انتقام گیری از مدافعان سلامت و نقش بی بدیل آنها در اجرای موفق واکسیناسیون و کنترل نسبی کرونا در کشور است تا آنها را مقابل نظام قرار دهند و کادر سلامت مطالبه گر را به جماعت اعتصاب کننده و تحصن کننده هنجار شکن تبدیل کنند تا شاخص های سلامت در سال جدید را با چالش جدی روبرو کنند؟ به نظر لازم است دستگاه های امنیتی  نسبت به این نحو رفتار نامناسب و غیر انسانی  با مدافعان سلامت در نحوه پرداخت مطالبات و معوقات آنان ورود کنند تا ضمن شناسایی جریان ، دستگاه و مسئول معترض ساز و مخالف پرور نسبت به رفع گره های احتمالی موجود اقدام عاجل به عمل آوردند.

 

از سویی دیگر کادر سلامت از شخص وزیر بهداشت انتظار دارند نسبت به این قبیل بی عدالتی ها و تبعیض های مکرر بر نیروهای تحت امر خویش ، موضع گیری انقلابی اتخاذ کنند و سکوت خود را شکسته و ضمن اقدام جهت وصول مطالبات قانونی دستگاه خود از سازمانهای مربوطه من جمله سازمانهای بیمه گر و… در اسرع وقت مراتب عدم تحقق و اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در این خصوص و کارشکنی دستگاههای ذیربط را طی گزارشی به رئیس جمهوری منعکس سازند تا آبی بر آتش خشم مدافعان سلامت گردند.

 

بدیهی است بی توجهی به این مهم ، زمینه قوت  گرفتن جریان معترض ساز مخالف پرور از مدافعان سلامت را فراهم خواهد ساخت و سکان مدیریت امور را از مطالبه گران واقعی خارج نموده که پایانی نامشخص را در حوزه سلامت کشور می توانند رقم بزنند.

 

هر آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم

تو خواه پند گیر و خواه ملال

والسلام علی من اتبع  الهدی

 

عضو کوچکی از جامعه بهداشتی کشور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زهرا دادی یکشنبه , ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

عالی بود

زهرا دادی یکشنبه , ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

دست مریزاد

فرشاددشتی شنبه , ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۵۲

درود عزیزان تنها یک راه برای اثبات واحقاق حقمان مانده نافرمانی گسترده یکدست و هماهنگ والا این گرگهایی که من میبینم تا همه را به دندان طمع و بی قانونی و لابیگری ندارند قصد کوتاه آمدن ندارند

فرشاددشتی شنبه , ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۵۳

درود عزیزان تنها یک راه برای اثبات ودریافت حقمان مانده نافرمانی گسترده یکدست و هماهنگ والا این گرگهایی که من میبینم تا همه را به دندان طمع و بی قانونی و لابیگری ندارند قصد کوتاه آمدن ندارند

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات