تاریخ انتشار : جمعه 3 مرداد 1399 - 10:01
کد خبر : 1372

کرونا؛ پیرها کمتر می‌ گیرند!

کرونا؛ پیرها  کمتر می‌ گیرند!

در موج قبلی هجوم کرونا، افراد مسن و بالای ۶۰ سال اصلی‌ترین قربانیان این اپیدمی بودند و بسیاری از آن‌ها در ایران و جهان با ابتلا به کویید ۱۹ جانشان را از دست دادند. به گزارش ایران مامن ، بسیاری از ما در خوانده‌ها و شنیده‌‌هایمان با مواردی برخورد‌ه ایم که در بیمارستان‌ها و مراکز

در موج قبلی هجوم کرونا، افراد مسن و بالای ۶۰ سال اصلی‌ترین قربانیان این اپیدمی بودند و بسیاری از آن‌ها در ایران و جهان با ابتلا به کویید ۱۹ جانشان را از دست دادند.

به گزارش ایران مامن ، بسیاری از ما در خوانده‌ها و شنیده‌‌هایمان با مواردی برخورد‌ه ایم که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با هدف تمرکز بر حفظ جان جوانتر‌ها، افراد مسن به حال خود رها شده‌اند.

در این زمینه صدا و سیما بارها از رها شدن پیرمردها و پیرزن‌های کرونایی در بیمارستان‌های خارجی خصوصا آمریکایی گزارش‌هایی پخش کرده، هر چند نمونه‌های وطنی این ماجرا هم به گوش بسیاری از ما رسیده است.

در موج دوم کرونا اما وضعیت متفاوت است. در این موج جوانان و حتی کودکان هم با درد و رنج و علایم آشکار به کرونا مبتلا شده و متاسفانه از پا در می‌آیند.

با این حال، نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد مسن‌ترها برای مواجهه با بیماری که شدیدا نیازمند حفظ روحیه است، آمادگی و توانایی بیشتر دارند.

خبرگزاری ایرنا گزارش روز پنجشنبه دوم مرداد ماه پایگاه خبری ساینس را چنین منعکس ساخت؛ بر اساس اطلاعاتی که بین ماه‌های مارس و آوریل سال جاری به طور روزانه گردآوری شده است، محققان دریافتند افراد سالمند در مقایسه با سایرین از وضعیت احساسی بهتری برخوردار بوده و استرس کمتری دارند. این در حالی است که گفتمان عمومی جامعه، این افراد را یکی از قشرهای آسیب‌پذیر در برابر شیوع ویروس کرونا می‌داند. علاوه بر این مشخص شد افراد جوان بیش از سایرین در معرض پریشانی روانی حاصل از همه‌گیری (پاندمی) قرار دارند و احساس تنهایی می‌کنند.
در این تحقیقات اطلاعات مربوط به ۷۷۶ داوطلب ۱۹ تا ۹۱ ساله ساکن آمریکا و کانادا به مدت یک هفته و در قالب پرسشنامه گردآوری شد. در این پرسشنامه‌ها خواسته شد داوطلبان عوامل استرس‌زا، رخدادهای مثبت و وضعیت احساسی خود را در طول چند هفته ابتدایی پاندمی توصیف کنند.
به اعتقاد محققان، تفاوت بین پاسخ داوطلبان می‌تواند حاصل عوامل استرس زای مرتبط با سن و نحوه واکنش گروه‌های سنی مختلف به این عوامل باشد.

در واقع افراد جوان و میانسال با چالش‌های مختلفی مانند دورکاری، بیکاری و آموزش کودکان در منزل مواجه هستند. همچنین احتمال تجربه عوامل استرس‌زای غیرمرتبط با پاندمی مانند بحث و جدال‌های شخصی، در افراد جوان و میانسال در مقایسه با افراد مسن بیشتر است.
ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

به این ترتیب می‌شود گفت ممکن است سالمندان کرونا بگیرند اما به خاطر هراس و ابتلای به این بیماری کمتر دچار گرفتگی و پریشانی می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات