تاریخ انتشار : دوشنبه 2 خرداد 1401 - 1:03
کد خبر : 13755

اسرائیل و مهندسی ترور

اسرائیل و مهندسی ترور

عصر یکشنبه (اول خرداد) در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران، مدافع حرم «سرهنگ پاسدار صیاد خدایی» هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت؛ این عبارت تایید رسمی سپاه پاسداران درباره تروری بود که اسرائیلی‌ها غیرمستقیم مسئولیت آن را به عهده گرفتند.   تارنمای

عصر یکشنبه (اول خرداد) در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران، مدافع حرم «سرهنگ پاسدار صیاد خدایی» هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت؛ این عبارت تایید رسمی سپاه پاسداران درباره تروری بود که اسرائیلی‌ها غیرمستقیم مسئولیت آن را به عهده گرفتند.

 

تارنمای روزنامه «معاریو» نوشت این ترور احتمالاً ارتباطی به مسئله هسته‌ای نداشته باشد و بیشتر به مسایل امنیتی دایر در سوریه مربوط باشد. در همین حال شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل هم مدعی شد فرد ترور شده مسئول انتقال فناوری موشک‌های پیشرفته و دقیق به حزب‌الله بوده است.

 

«اینتل تایمز» دیگر رسانه صهیونیستی نوشت: اطلاعاتی که ما از حسن خدایی داریم آن است که وی یک سرتیپ! سپاه است که سال‌های اخیر خود را در محور سوریه و لبنان بوده و یا مسئول یکی از واحدهای تهاجمی نیروی قدس است و یا آن که در بخش لجستیکی که مقر آن در خاک سوریه است در قالب قاچاق سلاح و کمک به تولید موشک‌های دقیق فعالیت می‌کرده است.

 

اینتل تایمز در ادامه آورده فرد ترور شده در تهران احتمالاً در فعالیت‌های پهپادی مشارکت داشته است! همچنین احتمالاً عضو واحد ۸۴۰، یگان اصلی فعال در سوریه بوده است.

 

 

کانال ۱۲ اسرائیل نیز در پوشش متناقض خود با دیگر رسانه‌های اسرائیلی مدعی شد سرهنگی که در تهران ترور شد مسئول طراحی حملات تروریستی و ربایش اسرائیلی‌ها بود.

 

به گزارش ایران مامن، گذشته از اینکه موج رسانه‌ای پساترور از سوی رسانه‌های صهیونیستی تا چه حد با واقعیات این حادثه تطابق داشته باشد، می‌توان به گزارش‌های اخیر رسانه‌های اروپایی اشاره کرد که می‌گویند اسرائیلی‌ها تا چه حد بی‌پروا از ابراز ترور به صورت متمادی استفاده می‌کنند.

 

چندین بمب گذاری در سال ۱۹۸۱ تعدادی از شرکت‌های مهندسی سوئیس و آلمان غربی را هدف قرار دادند. هم‌زمان برخی با برقراری تماس تلفنی اقدام به تهدید شماری از کارکنان شرکت های فوق کردند؛ شرکت‌هایی که ارائه‌کننده تجهیزات کاربردی صنعت هسته ای پاکستان بودند. بر اساس اطلاعاتی که روزنامه سوئیسی(NZZ) افشاء کرده، آژانس اطلاعات خارجی اسرائیل یا همان موساد عامل آن حوادث بوده است.

 

در آن مقطع یک گروه شبه‌نظامی ناشناخته که خود را سازمان منع گسترش سلاح های هسته ای در جنوب آسیا می نامید، مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت. اعضای آن در موارد متعددی مانیفست خود را به مطبوعات آلمان و سوئیس پست و در موارد متعددی اعلامیه های خود را از طریق تلفن در شبکه های آلمانی و انگلیسی زبان پخش می‌کردند.

 

اندکی بعد اخبار تحرکات گروهی که خود را سازمان منع گسترش تسلیحات هسته ای جنوب آسیا می‌خواند قطع شد تا اینکه اخیراً یکی از روزنامه های برجسته سوئیس (NZZ) در گزارشی تحقیقی ادعا کرده اقدامات خشونت‌آمیز سال ۱۹۸۱ علیه دانشمندان شرکت های مهندسی آلمان و سوئیس توسط موساد اسرائیل انجام شده است. روزنامه سوئیسی برای تهیه گزارش خود به اسناد جدید و دیده نشده ای از آرشیوهای سوئیس و آمریکا رجوع کرده و توانسته به ماهیت حملات مرموز آن سال ها دست یابد.

 

 

این گزارش را مورخ سرشناس سوئیس «آدریان هانی» نوشته است. نویسنده مدعی شده در آن مقطع سازمان های اطلاعاتی اسرائیل در تلاش بودند تا پاکستان را از دستیابی به سلاح و انرژی هسته ای باز دارند. به ادعای هانی چشم‌انداز تبدیل شدن پاکستان به عنوان اولین کشور مسلمان صاحب سلاح هسته ای برای اسرائیل «تهدید وجودی» تلقی می‌شد. ضمن اینکه موساد از طریق مقام‌های ارشد اسلام آباد به اطلاعاتی دست یافته بود که نشان می داد جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دشمنان مهم اسرائیل با پاکستان همکاری دارد. ذیل این تهدیدات عوامل اطلاعاتی اسرائیل مقام‌های سیاسی را متقاعد کردند تا مجوز عملیات مخفیانه علیه تعدادی از شرکت ها و دانشمندان اروپایی را صادر کنند؛ شرکت هایی که ادعا می شد به اسلام آباد برای دستیابی به دانش هسته ای کمک می کردند.

 

اولین قربانی حملات موساد، «ادوارد ژرمن» مدیر شرکت مهندسی (CORA) بود. این فرد که در برن آلمان اقامت داشت، در ۲۰ فوریه ۱۹۸۱ با یک بمب‌گذاری هدف قرار گرفت و از این توطئه جان سالم به در برد. شرکت کورا دو سال پیش از این حادثه برخی از قطعات و تجهیزات سانتریفیوژ به پاکستان عرضه کرده و در حال انجام یک سری خدمات فنی بود.

 

در ۱۸ مه ۱۹۸۱ دفتر مهندسی در مارکدورف هدف بمب‌گذاری قرار گرفت. سومین مورد علیه «هاینز مبوس» مهندس آلمانی انجام شد؛ فردی که به پاکستان کمک کرده بود تا اولین کارخانه تبدیل فلوراید و اورانیوم خود را در سال ۱۹۷۹ احداث کند. بسته بمب‌گذاری‌شده‌ای در ۱۸ نوامبر ۱۹۸۱ مقابل منزل او منفجر شد اما کشته‌ای نداشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات