تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 15:43
کد خبر : 13790

بعد از کرونا مردم از کدام ویروس بترسند؟

بعد از کرونا مردم از کدام ویروس بترسند؟

اپیدمی کرونا با وجود نگرانی‌های مربوط به تبعات مسافرت و رفت‌وآمدهای نوروزی و سپس رفع موانع مناسبت‌های مذهبی و تجمعات استادیومی، فورانی مجدد نداشت.   به گزارش ایران مامن، بسیاری می‌گویند کرونا هرآن کسی را که می‌توانست کشت و از این به بعد مانند آنفلوآنزا به تدریج بومی خواهد شد. البته این به معنای پایان

اپیدمی کرونا با وجود نگرانی‌های مربوط به تبعات مسافرت و رفت‌وآمدهای نوروزی و سپس رفع موانع مناسبت‌های مذهبی و تجمعات استادیومی، فورانی مجدد نداشت.

 

به گزارش ایران مامن، بسیاری می‌گویند کرونا هرآن کسی را که می‌توانست کشت و از این به بعد مانند آنفلوآنزا به تدریج بومی خواهد شد. البته این به معنای پایان نگرانی‌ها نیست.

 

مدتی است «آبله میمونی» به اصلی‌ترین کلیدواژه تهدیدزای حوزه سلامت مردم تبدیل شده است. تا چند روز پیش ویروس آبله میمونی به اراضی اشغالی رسیده بود که بعد از آن در امارات پیدا شد.

 

اخبار مرتبط:

همه چیز درباره آبله میمونی

 

در شبانه‌روز گذشته برخی در شبکه‌های اجتماعی از رسیدن پای این ویروس به ایران خبر داده‌اند. در واکنش به این موضوع «بهزاد امیری» رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت به «فارس» گفته تاکنون موردی از بیماری آبله میمون در کشور شناسایی نشده است. موردی مشکوک به این بیماری به انستیتوپاستور ارجاع داده شد که پس از بررسی‌ها مشخص شد وی به آبله مرغان مبتلا شده است.

 

 

از سوی دیگر در روزهای اخیر بسیاری درباره بیماری ویروسی جدیدی سخن می‌گویند که اصلی‌ترین علائم آن به هم ریختگی گوارشی و خستگی است.

 

در همین ارتباط، دکتر «سعید ناطقی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با «رکنا» تاکید کرد که نوعی ویروس جدید علت اصلی مسموم شدن ۹۷ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه امام صادق (ع) بوده است. او همچنین گفت که این ویروس به شدت در حال گسترش در تهران است و بسیاری از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به آن مبتلا شده اند.

 

به گفته ناطقی، ویروس گوارشی شایع شده، چندان خطرناک نیست و علایمی نظیر مسمومیت، دل پیچه، اسهال و استفراغ مهمترین نشانه های آن است. هنوز نام این ویروس مشخص نشده است و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال بررسی بیشتر درباره ویروس جدید هستند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات