تاریخ انتشار : شنبه 11 تیر 1401 - 18:54
کد خبر : 14407

بعد از حقوق بازنشستگان نوبت کارکنان دستگاه‌هایی دولتی رسید؛ افزایش ۵۷ درصدی کلید می‌خورد؟

بعد از حقوق بازنشستگان نوبت کارکنان دستگاه‌هایی دولتی رسید؛ افزایش ۵۷ درصدی کلید می‌خورد؟

«سیدنظام الدین موسوی» عضو هیات رئیسه مجلس امروز (شنبه ۱۲ تیرماه) به خبرنگاران گفت: هیئت تطبیق قوانین مجلس پس از بررسی‌های فنی و حقوقی به افزایش حقوق مشمولان قانون کار شاغل در دستگاه های اجرایی متناسب با قانون کار رای داده است.   به گزارش ایران مامن، به گفته موسوی، پیش از این هیات دولت

«سیدنظام الدین موسوی» عضو هیات رئیسه مجلس امروز (شنبه ۱۲ تیرماه) به خبرنگاران گفت: هیئت تطبیق قوانین مجلس پس از بررسی‌های فنی و حقوقی به افزایش حقوق مشمولان قانون کار شاغل در دستگاه های اجرایی متناسب با قانون کار رای داده است.

 

به گزارش ایران مامن، به گفته موسوی، پیش از این هیات دولت ضریب افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی را که مشمول قانون کار هستند ۱۰ درصد اعلام کرده بود اما این مصوبه با ایراد هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس مواجه شد. پس از این ایراد، دولت در مصوبه‌ای در تاریخ ۱۸ خرداد تصویب کرد افزایش حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی که مشمول قانون کار هستند، تابع قانون کار باشد، بنابراین برای این دسته از کارکنان دستگاه‌های اجرایی، حداقل دستمزد، ۵۷ درصد و سایر سطوح دستمزد تا ۳۸ درصد افزایش می‌یابد.

 

این در حالی است که در مورد مشابه یعنی حقوق بازنشستگان دولت نظر مجلس را رد کرده بود. در پایان خرداد و در پی انتشار خبر ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان از سوی هیات تطبیق، دولت این هیات را دارای جایگاه و اختیار لازم برای ابطال مصوبه هیات وزیران ندانست و ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی را نپذیرفت. بنابر اعلام دولتی‌ها «دولت حامی بازنشستگان تامین اجتماعی و حداقلی‌بگیران است و نهایت تلاش خود را برای حفاظت از معیشت و قدرت خرید آنان به کار خواهد بست.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات