تاریخ انتشار : دوشنبه 20 تیر 1401 - 23:48
کد خبر : 14559

ایده ترور فرماندهان سپاه از کجا آب می‌خورد؟

ایده ترور فرماندهان سپاه از کجا آب می‌خورد؟

هفته گذشته بود که نوشته‌های «ایال زمیر» یکی از نامزدهای جانشینی «آویو کوخاوی» فرمانده ارتش اسرائیل که در چارچوب مقاله‌ای در «موسسه واشنگتن» آمریکا انتشار یافت، خبرساز شد.   زمیر با اشاره به ترورهای پیشین به ویژه ترور سردار سلیمانی، روی گزینه حذف فیزیکی رهبران سپاه پاسداران انگشت گذاشت تا به زعم خود راهکار فعالیت‌های

هفته گذشته بود که نوشته‌های «ایال زمیر» یکی از نامزدهای جانشینی «آویو کوخاوی» فرمانده ارتش اسرائیل که در چارچوب مقاله‌ای در «موسسه واشنگتن» آمریکا انتشار یافت، خبرساز شد.

 

زمیر با اشاره به ترورهای پیشین به ویژه ترور سردار سلیمانی، روی گزینه حذف فیزیکی رهبران سپاه پاسداران انگشت گذاشت تا به زعم خود راهکار فعالیت‌های مخفیانه، براندازی سایر دولت‌ها، اقدامات تروریستی و ترورهای سیاسی در خاورمیانه را ارائه دهد.

 

 

به موازات تلاش‌های تل‌آویو برای فشار بر آمریکا و کشورهای غربی جهت تشدید فشارها بر تهران و یکسره کردن کار توافق هسته‌ای و مذاکرات، زد و خوردهای میان جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی بی‌وقفه و به طور تصاعدی در جریان است.

 

در یکی از آخرین این موارد، شبکه «کان» اسرائیل بیستم تیرماه از هک وبسایت شهرداری تل آویو خبر داد. این چندمین حمله گسترده سایبری به وبسایت‌های صهیونیستی ظرف چند ماه اخیر است. در اقدامی مشابه، حمله‌ای سایبری در ۳۱ فروردین ماه، موجب توقف سایت فرودگاه بن گوریون در تل آویو شد.

 

در همین پیوند و چند هفته پیش، تصاویری از منزل مسکونی «دیوید بارنیا» رئیس سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) اسناد مالیاتی، رسید پرواز، عکس‌های شخصی و سایر مدارک وی منتشر شد. در این مدارک عکس‌هایی از سفر خانوادگی رئیس موساد به کپنهاگ (سال ۲۰۱۴)، شناسنامه، اسناد مالیاتی و بلیط هواپیما در ویدئوی منتشر شده، قابل مشاهده بود. همچنین تصویر ماهواره‌ای از مکانی که هکرها ادعا کردند خانه رئیس موساد در مرکز اسرائیل است، در این فیلم ویدئویی وجود داشت.

 

مطالب ارائه شده در این ویدئو به سه زبان انگلیسی، عربی و عبری تهیه و با برخی افراد ناشناس که ادعا می‌شد مقام‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل هستند مصاحبه شده بود. در بخشی از این ویدئو بارنیا در حالی که در مقابل دوربین شکلک در می آورد دیده می‌شود.

 

 

به گزارش ایران مامن، تهیه‌کنندگان این ویدئو مدعی‌اند عملیات نظارتی-جاسوسی خود را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرده‌اند. یک کانال تلگرامی حین انتشار این ویدئو که با آغاز تعطیلات مذهبی یهودیان هم‌زمان بود نوشت: «ما یک هدیه کوچک به موساد داریم. با عشق به دیوید. پوریم مبارک» این کانال تلگرامی همچنین با نقل آیه‌ای از قرآن، وعده داده است که به زودی اطلاعات شخصی بیشتری را درباره رئیس موساد منتشر کند. کانالی که تنها حدود هزار نفر عضو دارد.

 

بر اساس ادعای رسانه‌های اسرائیلی، هکرهای ایرانی عامل انتشار این ویدئو هستند. این ویدئو در کانال «دست‌های باز» منتشر شده که تنها یک روز قبل از انتشار ایجاد شده است. با این حال همان‌طور که اشاره شد صاحبان این کانال تلگرامی ادعا کرده‌اند که این اطلاعات را در یک «عملیات اطلاعاتی طولانی» علیه بارنیا که از سال ۲۰۱۴ آغاز کرده اند به دست آورده‌اند.

 

 

موساد در واکنش به این اقدام با اعلام اینکه در حال بررسی موضوع هک اطلاعات شخصی دیوید بارنیا است، از قدیمی بودن اطلاعات منتشر شده، خبر داده است. با این حال ادعای موساد در خصوص قدیمی بودن این اسناد نمی تواند صحت داشته باشد، به جهت اینکه بارنیا در ژوئن ۲۰۲۱ به عنوان رئیس سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل منصوب و قبل از آن نیز جایگاه مهمی در این سازمان داشته است. بنابراین بعید است فردی که هکرها به اطلاعات او دسترسی داشتند به این سمت انتخاب شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات