تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401 - 18:50
کد خبر : 14584

نفرین مرد کروات دامن فوتبال ما را می‌گیرد؟

نفرین مرد کروات دامن فوتبال ما را می‌گیرد؟

بعد از پایان دوگانه اسکوچیچ- کی روش که کدام بهتر است روی نیمکت تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر بنشیند و به دنبال رای کمیته فنی فدراسیون فوتبال به برکناری «دراگان اسکوچیچ» از سرمربیگری، حالا سرنوشت نیمکت تیم ملی در مبهم‌ترین وضعیت خود قرار دارد.   «حمید سجادی» وزیر ورزش در برابر شائبه فشار

بعد از پایان دوگانه اسکوچیچ- کی روش که کدام بهتر است روی نیمکت تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر بنشیند و به دنبال رای کمیته فنی فدراسیون فوتبال به برکناری «دراگان اسکوچیچ» از سرمربیگری، حالا سرنوشت نیمکت تیم ملی در مبهم‌ترین وضعیت خود قرار دارد.

 

«حمید سجادی» وزیر ورزش در برابر شائبه فشار دولتی‌ها بر فدراسیون و واکنش به برکناری اسکوچیچ و رویکرد این وزارتخانه به رسانه‌ها گفته مگر فدراسیون هنوز به‌صورت رسمی اعلام کرده است؟

 

ماجرا وقتی پیچیده‌تر می‌شود که هنوز معلوم نیست مرد کروات چه زمانی به طور رسمی برکنار می‌شود. ایرنا گزارش داده هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نمی‌تواند در خصوص اخراج یا ابقای سرمربی تیم ملی فوتبال تصمیم‌گیری کند چون به حد نصاب نمی‌رسد. با توجه به اوضاع فعلی فدراسیون فوتبال هم برای عزل اسکوچیچ با مشکل مواجه است و هم برای انتخاب جانشین این مربی.

 

سرمربی بعدی کیست؟

 

به گزارش ایران مامن، آنچه تا اینجای کار مشخص است اراده بر این است که اسکوچیچ با کارنامه قابل قبولش باید برود.

 

 

در این گیر و دار و در حالی که اعلام شده «علی دایی» پیشنهاد مربی‌گری تیم ملی فوتبال را نپذیرفته، برخی از «امیر قلعه نویی» و «جواد نکونام» به عنوان مربیان بعدی تیم ملی یاد می‌کنند.

 

برخی هم گزینه‌های خارجی و بعضا پرطمطراق خارجی را می‌سازند؛ ترایبال فوتبال نوشته است: «اوله گونار سولسشر» از زمان پایان همکاری با منچستریونایتد در نوامبر ۲۰۲۱ تیمی را برای هدایت انتخاب نکرده و همچنان بدون تیم است. براساس اطلاعات به‌دست آمده مهاجم اسبق تیم منچستر یونایتد اولویت فدراسیون فوتبال ایران است.

 

نکته جالب توجه اینکه در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال برخی وعده‌هایی عجیب درباره جانشین اسکوچیچ مطرح می‌سازند از جمله یکی از نامزدهای ریاست گفته «زین الدین زیدان» را به ایران می‌آورد.

 

چه شد که اسکوچیچ سقوط کرد؟

 

اسکوچیچ که کارنامه‌ای موفق در رساندن ایران به جام جهانی قطر از خود برجای گذاشت چند روز پیش اظهار داشته بود جایش را در راس تیم ملی به کسی نخواهد داد اما این اتفاق افتاد.

 

 

با فراگیر شدن شایعات مربوط به برکناری اسکوچیچ پای برخی بازیکنان بزرگ فوتبال ایران به ماجرا باز شد. ابتدا «سردار آزمون» در صفحه شخصی‌اش به حمایت از سرمربی کروات پرداخت و از مسئولان خواست تلاشی برای جدایی او نکنند. به تبعیت از او برخی بازیکنان تیم‌ ملی که از نظر سابقه، مدت زیادی پیراهن این تیم را بر تن نکرده‌اند، همان استوری را بازنشر کردند. اما ناگهان انتشار یک استوری جدید در صفحه تعدادی دیگر از ستاره‌ها از جمله «مهدی طارمی»، «احسان حاج‌صفی»، «کریم انصاری‌فرد»، «علیرضا جهانبخش» و … ورق را کاملا برگرداند و مشخص کرد درباره حمایت از اسکوچیچ در رختکن تیم ملی کاملا دو دستگی وجود دارد. این بازیکنان اعلام کردند هیچ اقدام هماهنگی برای حمایت از اسکوچیچ نداشته‌اند.

 

همچنان که اشاره شد اسکوچیچ در یک پست اینستاگرامی به صراحت نوشت: صندلی‌اش را ترک نمی‌کند و از بازیکنان می خواهد برای یکدلی و اتحاد تلاش کنند.

 

با این حال، دو دستگی نزد بازیکنان تیم ملی به طور واضح عاجز ماندن اسکوچیچ از ایجاد یکدلی در تیم ملی ایران را نمایان کرد.

 

همین موضوع در کنار ترس از باخت سنگین به تیم‌های انگلیس و آمریکا در جام جهانی- همچنان که بعد از باخت دیدار تدارکاتی با الجزایر مشهود بود- کار خود را کرد و اسکوچیچ را به سمت درهای خروج از تیم ملی هدایت کرد.

 

این در حالی بود که حمایت بازیکنان سابق تیم ملی مانند «خداداد عزیزی» از اسکوچیچ و انتقادهای عزیزی و «علی کریمی» از «کارلوس کی روش» که نامش پر تکرار شده بود هم افاقه ای نکرد. عزیزی در واکنش به احتمال بازگشت کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی گفته بود: من به بازیکنان کاری ندارم اما خنده‌دار است که می‌گوییم که رختکن با مربی همسو نیست به درک که همسو نیست و هر کسی با او همسو نیست به خانه خود برود.

 

 

آزمون به عنوان سردسته اسکوچیچی های تیم ملی در واکنش به برکناری وی اظهار داشته این اتفاق «ته نامردی» بود!

 

طی روزهای اخیر، موضوعی که بر جذابیت اخبار مربوط به ایجاد تغییر روی نیمکت تیم ملی ایران افزود، شایعاتی بود که درباره بازگشت کارلوس کی‌روش مطرح شد؛ مربی پرتغالی که همچنان طرفداران زیادی در داخل کشور دارد؛ گزینه‌ای که برخی مانند «سیدمصطفی هاشمی طبا» رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی می‌گفتند برای نشستن روی نیمکت تیم ملی حتی حاضر است پول بدهد

 

گزینه خارجی دیگر «برانکو ایوانکوویچ» مربی سابق پرسپولیس و تیم ملی بود که مدتی جدال او و کی‌روش نقل محافل ورزشی بود اما اظهار داشته تا ۲۰۲۴ با عمان قرارداد دارد و «شرم آور است که جانشین اسکوچیچ شوم!»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات