تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 - 11:02
کد خبر : 1587

ماسک‌های بنزین‌سوز!

ماسک‌های بنزین‌سوز!

رئیس‌جمهوری فیلیپین که در عالم سیاست به اظهارنظرهای عجیب و غریب شهرت دارد به تازگی پیشنهادی برای ضدعفونی ماسک داده است. به گزارش ایسنا، «رودریگو دوترته» به مردمش اعلام کرد که ماسک‌های صورت خود را که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا استفاده می‌کنند، با بنزین تمیز کنند و تاکید کرد که اصلا شوخی ندارد!

رئیس‌جمهوری فیلیپین که در عالم سیاست به اظهارنظرهای عجیب و غریب شهرت دارد به تازگی پیشنهادی برای ضدعفونی ماسک داده است.

به گزارش ایسنا، «رودریگو دوترته» به مردمش اعلام کرد که ماسک‌های صورت خود را که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا استفاده می‌کنند، با بنزین تمیز کنند و تاکید کرد که اصلا شوخی ندارد!

رئیس جمهوری فیلیپین پیشتر نیز چنین اظهارنظری کرده بود اما مقام‌های این کشور به سرعت حرف‌هایش را اصلاح کرده و گفتند که وی شوخی کرده است. اما روز جمعه، دوترته این اظهارات را رد کرده و گفت: آنچه من گفته بودم درست است. اگر الکل در دسترس نیست به ویژه برای فقرا، به پمپ‌های بنزین بروید و با بنزین ماسک‌های خود را بشویید.

جدا از این اظهارنظر عجیب و غریب، بررسی‌های ایران مامن نشان می‌دهد که بعضی تولیدکنندگان خانگی و حتی کارگاهی ماسک برای ضدعفونی کردن محصولاتشان و افزایش بازدارندگی آن مقابل کرونا از ترکیباتی غیراستاندارد استفاده می‌کنند که می‌تواند روی پوست صورت تاثیراتی منفی برجای گذارد؛ تاثیراتی که فوری‌ترین‌ آن‌ها خارش پوست صورت است و معلوم نیست در آینده چه عوارضی به دنبال خواهد داشت.

مسئولان وزارت بهداشت تولید روزانه ماسک را شش تا هفت میلیون برآورد کرده‌اند اما مشخص نیست ماسک‌های تولید شده با چه فرایند نظارتی به دست مردم  و با چه استانداردهایی به فروش می‌رسد. با توجه به این وضعیت و خبر بازیافت ماسک‌های استفاده شده که چندی پیش در رسانه‌ها انتشار یافت لزوم اطلاع‌رسانی و آموزش مسئولان بهداشتی و رسانه‌ها در این باره جدی‌تر از همیشه احساس می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات