تاریخ انتشار : شنبه 16 مهر 1401 - 11:26
کد خبر : 15940

چند پاراگراف درباره مهسا، نیکا، سارینا و …

چند پاراگراف درباره مهسا، نیکا، سارینا و …

طی روزهای گذشته چندین اسم بی آن که سلبریتی یا سیاستمدار بوده یا حتی تلاش خاصی برای مشهور شدن کرده باشند، ورد زبان‌ها شدند و نامشان میلیون‌ها بار در رسانه و شبکه‌های اجتماعی تکرار شد.   دختر ۲۲ ساله سقزی پیش از آن که اواخر شهریورماه به همراه برادرش به تهران بیاید به خواب هم

طی روزهای گذشته چندین اسم بی آن که سلبریتی یا سیاستمدار بوده یا حتی تلاش خاصی برای مشهور شدن کرده باشند، ورد زبان‌ها شدند و نامشان میلیون‌ها بار در رسانه و شبکه‌های اجتماعی تکرار شد.

 

دختر ۲۲ ساله سقزی پیش از آن که اواخر شهریورماه به همراه برادرش به تهران بیاید به خواب هم نمی‌دید که نامش از غرب تا شرق عالم و در ارتباط با ناآرامی‌های ایران هفته‌ها تکرار شود.

 

پیش از او، «ندا آقاسلطان» در وقایع بعد از انتخابات سال ۸۸ پرآوازه شده بود و تصویر و نامش در دست معترضان خودنمایی می‌کرد؛ زن جوان پایتخت‌نشینی که «مهسا امینی» شاید حتی نامش را نشنیده بود.

 

 

«حدیث نجفی»، «نیکا شاکرمی»، «سارینا اسماعیل زاده» و … اسامی است که طی ناآرامی‌های بعد از مرگ مهسا امینی نامشان مطرح شد تا به گفته مدیر مسئول روزنامه «همشهری» به عنوان «باک کمکی سوخت» برای اعتراضات عمل کنند.

 

درباره مرگ مهسا امینی، در شرایطی که فرماندهی فراجا اعلام داشته هیچ قصوری متوجه پلیس نیست، پزشکی قانونی هم بیانیه‌ای را در همین راستا منتشر ساخته است: با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی. تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.

 

 

نیکا شاکرمی هم دانش آموز ۱۶ ساله‌ای بود که رسانه‌ها درباره او نوشته‌اند روسری‌اش را در ناآرامی‌ها آتش زده و سپس جنازه‌اش از غسالخانه بهشت زهرا ربوده شده و به خرم آباد برای دفن انتقال یافته است. همچنین خاله و دایی وی در اظهاراتی که «اعترافات اجباری» خوانده شده درباره نحوه روزهای منتهی به دفن در صدا و سیما سخنانی گفته‌اند که روایات رسمی را تایید می‌کند.

 

«فارس» در این باره روایت کرده نیکا شاکرمی در شب حادثه در اغتشاشات شرکت کرده بود، اما دوربین مدار بسته نشان می‌دهد بدون آنکه فردی در تعقیبش باشد با آرامش وارد خانه‌ای می‌شود که از پشت بام آنجا سقوط کرده بود . احتمالا یا خودکشی کرده یا از دست یکی از کارگران فرار کرده بود.

 

این خبرگزاری همچنین نوشته نیکا شاکرمی سبک زندگی متفاوتی داشت و برخی شب ها به خانه نمی آمد تا جایی که خانواده اش یک هفته بعد از فوتش تازه نگران او شده بودند.

 

درباره دانش آموز ۱۷ ساله دیگر یعنی سارینا هم رئیس کل دادگستری استان البرز درباره جزئیات فوت وی گفته است: با بررسی های اولیه مشخص گردید جسد متعلق به دختر نوجوانی حدودا ۱۶ ساله است که در محل ورودی پارکینگ پشتی ساختمان همسایه منزل مادر بزرگ متوفی در عظیمیه کرج قرار داشت. او گفت: منطقه وقوع این حادثه جزو مناطق بدون اغتشاش در کرج بوده و ادعاهای مطرح شده در خصوص فرد فوت شده در برخی از رسانه های معاند کذب است.

 

سوای از اینکه کدام یک از این روایات تا چه حد از صحت و سقم برخوردار است اسامی که این روزها پرتکرار تر از باقی نام‌ها شده تا دو دهه آینده تنها چند پاراگراف از کتاب چندصدصفحه مرجعی خواهد شد که از تاریخ معاصر ایران به انتشار می‌رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات