تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مهر 1401 - 16:14
کد خبر : 15959

پروژه نفوذ؛ از لباس امر به معروف تا اقتصاد و سیاست خارجی

پروژه نفوذ؛ از لباس امر به معروف تا اقتصاد و سیاست خارجی

«۲۴ نفر از اعضای بسیج و نیروهای انتظامی در حوادث اخیر به شهادت رسیدند» این خبر را امروز خبرگزاری دولت به همراه اسامی منتشر ساخت و در ادامه جانشین فراجا اعلام کرد ۲ هزار نیروی فراجا در اغتشاشات اخیر مصدوم شدند.   به گزارش ایران مامن، هر چند آمار نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیجیانی که

«۲۴ نفر از اعضای بسیج و نیروهای انتظامی در حوادث اخیر به شهادت رسیدند» این خبر را امروز خبرگزاری دولت به همراه اسامی منتشر ساخت و در ادامه جانشین فراجا اعلام کرد ۲ هزار نیروی فراجا در اغتشاشات اخیر مصدوم شدند.

 

به گزارش ایران مامن، هر چند آمار نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیجیانی که قربانی خشونت‌های اخیر شدند اعلام شده اما آمار رسمی از دیگر شهروندان کشته‌شده در دست نیست.

 

البته «سازمان حقوق بشر ایران» به عنوان ارگانی غربی که مقر آن در نروژ قرار دارد در میانه مهرماه اعلام کرد آمار کشته‌شدگان اعتراضات هفته‌های اخیر ایران به دست‌کم ۱۸۵ نفر افزایش یافته که در میان آنان ۱۹ کودک وجود دارد.

 

به گزارش «مردمسالاری» تنها آمار دقیق از یک رسانه رسمی در مورد تعداد جان باختگان اعتراضات خیابانی، روز دوم مهرماه در بخش خبری بیست و سی تلویزیون اعلام شد که تعداد کشته‌ها را تا آن روز ۴۱ نفر اعلام کرد. اگرچه در آمار اعلام شده تفکیکی بین قربانیان اعتراضات و قربانیان احتمالی نیروهای انتظامی صورت نگرفته بود اما برخی از رسانه‌های رسمی، از کشته شدن برخی از «حافظان امنیت» به دست «اغتشاشگران» خبر می‌دادند. همچنین خبرگزاری «تسنیم» در گزارشی، تعداد کشته شدگان را تنها در روز سی ام شهریور، ۱۷ نفر اعلام کرد.

 

اصلی‌ترین عاملی که از سوی رهبر انقلاب مسبب ناآرامی‌های اخیر و مسئول خون کشتگان حوادث این روزها عنوان می‌شود خصومت‌ورزی خارجی و توطئه‌های دشمنان است؛ «من به صراحت می‌گویم این اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی آمریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی بود و حقوق بگیران آنها و برخی از ایرانی های خائن در خارج به آنها کمک کردند.» (۱۱ مهرماه ۱۴۰۱)

 

 

این‌ها همه باعث شده تا تحلیل‌های مرتبط با نقش نفوذ در ناآرامی‌های اخیر تقویت شود. در همین زمینه برخی موضع‌گیری‌های عجیب و غریب را از مصادیق این نفود قلمداد می‌کنند. از جمله پیشنهاداتی که اخیرا «محمدصالح هاشمی گلپایگانی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح ساخته، در کنار تغییر نحوه جذب و گزینش معلمان و نیز ساماندهی سه میلیون نفری که تمایل دارند وارد عرصه حجاب و عفاف شوند این بوده که چند میلیون راننده تاکسی‌ اینترنتی اگر بدانند که با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه می‌شوند بالای ۵۰ درصد مشکل کشف حجاب در خودروها حل می‌شود و در این صورت ۴ میلیون آمر به معروف و ناهی از منکر بدون هرگونه تنشی خواهیم داشت.

 

این اظهارنظر کافی بود تا بسیاری از نیروهای ارزشی هم به این چهره پرحاشیه ماه‌های اخیر تاخته و وی را به نفوذی بودن متهم سازند.

 

 

اخبار مرتبط:

ستاد امر به معروف و نهی از منکر چیست؟

 

علاوه بر اظهارنظرهای جنجالی از این دست و شائبه‌های نفوذی بودن عاملان آن، بسیاری از ناظران می‌گویند باید در زمینه‌های دیگر از سیاست خارجی گرفته تا اقتصاد، با فانوسی در روشنایی روز به دنبال نفوذی‌هایی گشت که در لباس‌ها و مناصب مختلف منافع ملی را در راستای اهداف دشمنان خارجی به ویژه اسرائیلی‌ها تعبیر، پیگیری و اجرا می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات