تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 22:15
کد خبر : 18876

پروین اروجی

کار که نمی‌ کنیم حداقل کتاب بخوانیم!

کار که نمی‌ کنیم حداقل کتاب بخوانیم!
کارمندان آلمانی بر خلاف ما، تحت هیچ شرایطی در زمان کار حق صحبت غیرکاری با یکدیگر را ندارند.

عکس بالا را دو سال پیش یکی از دوستان که در آلمان زندگی می‌ کند برایم فرستاد، لذت بردم از اینکه آلمانی ها از هر فرصتی برای مطالعه و در دست گرفتن کتاب استفاده می کنند؛ مساله ای که در کشور ما کمتر به چشم می خورد و یا اصلا به چشم نمی خورد.

 

البته چند سال پیش هم در فرودگاه فرانکفورت بسیاری از مسافران منتظر را دیدم که سخت سرگرم مطالعه بودند؛ فرهنگ کتابخوانی جایگاه ویژه ای در زندگی این مو بلوندهای چشم آبی دارد.

 

 

راز موفقیت آلمانی‌ها فقط در کتاب خواندن آنها نیست، نظم و انضباط، تعهد کاری از دیگر عوامل موفقیت ژرمن ها است.

 

با وجود اینکه این کشور صنعتی با کشورهای دیگر رقابتی تنگاتنگ دارد ولی ساعت کاری کارمندانش در مقایسه با دیگر کشورهای پیشرفته کمتر است.

 

در قانون کار آلمان، ساعت کاری ۳۵ ساعت در هفته است؛ یعنی روزی پنج و نیم ساعت. اما چطور این کشور فوق پیشرفته توانسته با این میزان ساعت کار، همچنان جایگاه خود را در صحنه رقابت با ژاپن و آمریکا حفظ کند؟

 

کارمندان آلمانی بر خلاف ما، تحت هیچ شرایطی در زمان کار حق صحبت غیرکاری با یکدیگر را ندارند.

 

استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، اینستاگرام و شبکه های پیام رسان نظیر تلگرام در محل کار تقریبا قدغن است وهیچ تماس تلفنی غیرکاری در ساعات کار نباید گرفته شود، آنها حتی اجازه بررسی ایمیل شخصی شان را هم در اداره ندارند.

 

اینها را به بهانه ۹ اوت روز جهانی «عاشقان کتاب» نوشتم تا بلکه ما ایرانی ها کمی هم از مردم سایر کشورها یاد بگیریم، کتاب بخوانیم و عاشق این یار مهربان باشیم، آنقدر در شبکه های مجازی پرسه نزنیم، کمتر تصاویر تولدهای لاکچری خود و خانواده را با ژست های مختلف، سفره های غذا و دکوراسیون منزلمان را در  فضای مجازی به نمایش بگذاریم و به جای آن کتاب بخوانیم و مطالعه بخشی از زندگی مان باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات