تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 12:22
کد خبر : 21350

اسرائیل چگونه متوقف می‌شود؟

اسرائیل چگونه متوقف می‌شود؟
تشدید تنش از سوی صهیونیست‌ها در روزهای اخیر نشان از آمادگی این رژیم برای حمله زمینی تمام عیار به لبنان دارد.

در میانه تلاش‌ها و ابتکارات بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس ۲۱ روزه در مرز فلسطین اشغالی و لبنان، اسرائیل هرگونه امید برای توقف درگیری‌ها حتی به صورت موقت را بر باد داد.

 

در امتداد عملیات انفجار تجهیزات ارتباطاتی حزب الله لبنان، جنوب و شرق این کشور هدف حملاتی سنگین قرار گرفت که طی سال‌های اخیر بی‌سابقه بود و در نهایت صهیونیست‌ها با ریختن ۸۵ تُن بمب سنگرشکن بر چند ساختمان‌ ضاحیه جنوبی، نشست سران حزب‌الله را هدف قرار دادند و «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله بعد از ظهر جمعه ششم مهرماه به شهادت رسید.

 

 

در پی این حوادث، دو مقام ارشد آمریکایی اعلام کردند واشنگتن براساس ارزیابی‌های به‌عمل آمده احتمال می‌دهد اسرائیل در حال آماده‌سازی برای حمله زمینی به لبنان باشد. به گزارش شبکه خبری «سی ان ان» اظهارات این دو مقام که خواستند نامشان فاش نشود، در پی انتقال نیروهای اسرائیلی به مرزهای شمالی صورت می گیرد.

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا چند روز پیش مدعی شده بود به نظر نمی‌رسد حمله نظامی زمینی اسرائیل به لبنان قریب‌الوقوع باشد.

 

به گزارش ایران مامن، برخی ناظران معتقدند منطقه در آستانه جنگی تمام عیار قرار گرفته است؛ جنگی که می‌تواند پای دیگر بازیگران را نیز به آن باز کند. از سوی دیگر، افکار عمومی خواستار اقدام قاطع و فوری جهانی برای توقف ماشین جنگ صهیونیست‌ها هستند.

 

مرتبط:

ایران وارد درگیری‌های اسرائیل و لبنان خواهد شد؟

اولین چالش سیاست خارجی دولت پزشکیان از مرز اسرائیل با لبنان

 

با این حال نشانه‌ای از سوی صهیونیست‌ها مبنی بر پایان دادن به حملات وجود ندارد. وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده که در تجاوزهای چند روز گذشته رژیم صهیونیستی، ۷۸۳ شهروند لبنانی به شهادت رسیده‌اند.

 

با وجود این حجم از کشتار در نواحی مسکونی لبنان که از دید بسیاری چشم‌انداز فاجعه‌ای مشابه غزه را هویدا ساخته، هرگونه ابتکاری برای آتش‌بس از سوی صهیونیست‌ها عقیم می‌شود. مخالفت شخص «بنیامین نتانیاهو» همراه با فشارهای اعضای افراطی کابینه صهیونیستی مانع از اثربخشی هرگونه تلاش برای توقف ماشین کشتار صهیونیستی شده است.

 

تشدید تنش از سوی صهیونیست‌ها در روزهای اخیر نشان از آمادگی این رژیم برای حمله زمینی تمام عیار به لبنان دارد. نشریه «پولیتیکو» جمعه شب خبر داد که رئیس‌جمهور آمریکا به معتمدان و متحدان خود گفته است که نتانیاهو قصد کاهش تنش‌ها با لبنان را ندارد.

 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اظهار داشته هیچ قدرتی حتی آمریکا توان متوقف کردن تل‌آویو را ندارد.

 

 

در واقعیت هم، آرایش جنگی نیروهای زمینی و زرهی اسرائیل در مرز لبنان با پشتوانه عملیات هوایی مکرر بسیار فراتر از یک رزمایش است و نشانه‌های میدانی از تهاجم قریب‌الوقوع این رژیم به لبنان حکایت دارند.

 

از دید بسیاری از ناظران، هدف صهیونیست‌ها از تشدید و گسترش دامنه جنگ به جنوب و شرق لبنان، کشاندن پای ایران به منازعه‌ای جدی و جلوگیری از ورود تهران به فاز دیپلماتیک برای برون‌رفت از چالش‌های ناشی از تقابل با غرب است؛ این همان هدف و پیام ضمنی بود که با ترور «اسماعیل هنیه» رهبر حماس در تهران در نخستین روز تصدی دولت چهاردهم، از سوی سران تل‌آویو مخابره شد.

 

در شرایطی که برخی طیف‌های سیاسی در تهران از ضرورت برخورد مستقیم و کوبنده با اسرائیل سخن می‌گویند و می‌گویند بازدارندگی سابق به زیان تهران بر هم خورده، در مقابل این دیدگاه مطرح است که جمهوری اسلامی باید از هر اقدام هیجانی و بازی واکنشی در زمینی که صهیونیست‌ها آن را تدارک دیده‌اند پرهیز کند. در برابر، اقدامات ایران علیه رژیم صهیونیستی باید حساب شده باشد.

 

از این منظر، ساختار جبهه مقاومت با وجود ادعای صهیونیست‌ها مبنی شکل‌گیری «نظم جدید» به دنبال ترور سران مقاومت در منطقه هر چند دچار ضرباتی شده اما از انسجام برخوردار است و همین باعث شده اسرائیل از ادامه عملیات نظامی سخن به میان آورد.

 

تل‌آویو با وجود کامیابی در ترور شخصیت‌های برجسته مقاومت هنوز در باتلاق غزه گرفتار و حتی عاجز از آزادی گروگان‌های خود است چه رسد به نابودی حماس در تونل‌های پیچ در پیچ مجاور اراضی اشغالی. به همین ترتیب، جنوب لبنان نیز عرصه‌ای است که ورود به آن جز مهلکه برای نظامیان صهیونیست نخواهد بود.

 

بنا به بیانات دیروز رهبر انقلاب، «باند ترور حاکم بر رژیم صهیونیست از جنگ جنایتکارانه‌ یک ساله‌ خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند که کشتار دستجمعی زنان و کودکان و مردم غیر نظامی نمی‌تواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر بگذارد و آن را از پا بیندازد. اکنون همان سیاست حماقت‌آمیز را در لبنان می‌آزمایند. جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ مهمی وارد کنند.»

 

✍🏻اعظم حمیدپور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات