تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 22:49
کد خبر : 20047

خودروهای داخلی برای چه کسی منفعت دارد؟

خودروهای داخلی برای چه کسی منفعت دارد؟
در پایان سال گذشته خودروسازان به زیان انباشته ۱۲۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی رسیده بودند، همچنین آنها در شش ماهه نخست امسال متحمل زیانی ۳۴ هزار و ۲۵۱میلیارد تومانی شده‌اند.

بازار خودرو که از ابتدای سال در رکود به سر می‌برد، طی روزهای اخیر به‌تبعیت از تب و تاب بازار ارز و روند رو به رشد دلار، تحرکات صعودی خود را آغاز کرده است. «خبرآنلاین» دیروز نوشت گزارش‌های میدانی از روند بازار خودرو نشان از افزایش ۵ تا ۶۰ میلیون تومانی قیمت‌ها دارد.

 

در حالی که فعالان بازار چشم‌انتظار رونمایی از آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده بودند، دولت در اقدامی ناگهانی اقدام به تغییر آیین‌نامه واردات خودروهای نو کرد تا نشان دهد همچنان ورود محصولات کارکرده به کشور با مشکل مواجه است.

 

«تسنیم» هم نوشت طرح فروش خودرو آن هم ۵ درصد زیر قیمت بازار، عاملی شده تا قیمت خودروهای داخلی شوک افزایش قیمت را تجربه کرده و شاهد رشد ۳۰ تا ۸۰ میلیون تومانی قیمت‌ها باشند.

 

به گزارش ایران مامن، وزیر اقتصاد البته به انتشارخبرهایی درباره فروش حدود ۱۲۰ هزار خودرو با قیمت کمتراز بازار واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

 

در این میان آمار و ارقام زیاندهی خودروسازها هم قابل تامل است و اعداد نجومی در رسانه‌ها انتشار یافته است.

 

 

به گزارش «جهان صنعت» در پایان سال گذشته خودروسازان به زیان انباشته ۱۲۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی رسیده بودند، همچنین آنها در شش ماهه نخست امسال متحمل زیانی ۳۴ هزار و ۲۵۱میلیارد تومانی شده‌اند.

 

در تازه‌ترین اظهارنظر تعجب‌برانگیز یک کارشناس تلویزیونی عنوان داشته ایران خودرو و سایپا اگر روزی ۲۰ ساعت هم کار کنند باز هم ساعتی ۱۱ میلیارد تومان ضرر می‌دهند!

 

همزمان «جلیل سالاری» مدیرعامل شرکت پالایش و پخش، با اشاره به ۲ برابر بودن مصرف سوخت خودرو‌های داخلی نسبت به استاندارد جهانی بیان داشته است: اگر خودرو‌های داخلی، استاندارد بودند الان مصرف بنزین در کشور ۶۰ میلیون لیتر در روز بود و می‌توانستیم بیش از ۵۰ میلیون لیتر در روز، بنزین صادر کنیم. طبق محاسبات، صادرات این میزان بنزین درآمدی معادل ۱۵ میلیارد دلار برای کشور به همراه دارد، یعنی خودروسازان سالانه ۵ برابر ارزی که بابک زنجانی اختلاس کرد به کشور خسارت می‌زنند.‌‌

 

چندب پیش هم رییس پلیس راهور با بیان اینکه تصادفات خسارت مادی و معنوی زیادی به کشور می‌زند گفته بود: خسارت تصادفات بالغ بر ۷ درصد تولید ناخالص ملی (حدود نیم تریلیون دلاری) است که ضربه بزرگی به اقتصاد ملی است.

 

سردار «سیدکمال هادیانفر» افزوده بود: کیفیت خودرو عامل ۳۴ درصد مرگ و میر و جراحت‌ها است و ما اگر به خودروسازی‌ها هشدار می‌دهیم بخاطر این است که دیگر نمی‌توانیم تحمل کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات