تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 - 12:24
کد خبر : 20761

رصد سرنوشت پاستور از بهارستان

رصد سرنوشت پاستور از بهارستان
در شرایط کنار نشستن نواصولگرایان به رهبری قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری، بسیاری چشم به سرنوشت دیگر قوه یعنی دولت و انتخابات هشتم تیرماه دوخته‌اند

رای اکثریت نمایندگان مجلس به «محمدباقر قالیباف» در دومین روز کار مجلس دوازدهم، به معنای تمدید پنجمین سال پیاپی ریاست او در بهارستان و بقای قالیباف در جمع سران قوا بود.

 

در جلسه روز سه شنبه هشتم خردادماه مجلس، قالیباف با ۱۹۸ رای از مجموع ۲۸۷ به عنوان رییس مجلس برای اجلاسیه اول مجلس دوازدهم تعیین شد. در این رای گیری «مجتبی ذوالنوری» ۶۰ رای و «منوچهر متکی» ۵ رای کسب کردند و آرای باطله نیز ۲۴ رای بود.

 

تعداد بالای آرای قالیباف و ورود «غلامرضا نوری قزلجه» رئیس فراکسیون مستقلین به هیات رئیسه مجلس باعث شد تا نگاه بسیاری به وزن نمایندگانی دوخته شود که خارج از دوگانه پایداری-نواصولگرا و با برچسب‌های اصلاح‌طلب، اصولگرای میانه، اعتدالی، مستقل و … به مجلس راه یافته‌اند؛ جمعیتی که «کیهان» درباره‌شان نوشته است: بخش میانه‌رو اصلاحات در کنار سایر جریانات همسو مانند کارگزاران، اعتدالیون، مستقلین و.. با حدود ۴۵ کرسی به عنوان اقلیتی قابل قبول وارد مجلس دوره جدید شده‌ و البته مورد غضب و انگ‌زنی تندروهای اصلاح‌طلب قرار گرفته‌اند.

 

 

البته در مورد تعداد اعضای این فراکسیون، نماینده لنگرود به عنوان یکی از مستقلین اظهار داشته ۸۵ نفر فرم حضور در فراکسیون مستقلین را پر کرده‌اند و به نظر می‌رسد تعداد اعضای فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم به ۱۰۰ نفر هم برسد.

 

در همین حال، برخی از توافق بین قالیباف و دیگر طیف‌های اصولگرایی به خصوص پایداری برای ادامه ریاست در مجلس خبر داده‌ و مدعی شده‌اند قالیباف در ازای عدم ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم و خودداری از شکستن آرای اصولگرایان، توانسته بار دیگر کلیددار بهارستان شود.

 

در برابر چنین گزاره‌ای، نماینده انزلی به عنوان یکی از نزدیکان رئیس مجلس گفته در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با قالیباف، ایشان نفیاً و اثباتاً سخنی در خصوص عدم شرکت در انتخابات نگفته و برای عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هیچ تعهدی نداده است.

 

در مجلسی که در روزهای نخستین کارش و بر سر مساله اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» نماینده گچساران حرف و حدیث‌های زیادی پیش آمد و حتی منجر به درگیری فیزیکی در حوالی صندلی‌های هیات رئیسه شد، از دید برخی حضور قالیباف می‌تواند تا حدی مانع تنش‌ها شود تا جایی که طی روزهای گذشته کارشناسان شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی دلیل تمدید ریاست وی را رضایتمندی نسبی حاکمیت از استقرار قالیباف در راس بهارستان و نحوه اداره مجلس عنوان کردند.

 

 

به گزارش ایران مامن، حال در صورت کنار نشستن نواصولگرایان به رهبری قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری، بسیاری چشم به سرنوشت دیگر قوه یعنی دولت و انتخابات هشتم تیرماه دوخته‌اند؛ جایی که بسیاری دوقطبی‌هایی مانند لاریجانی-مخبر، لاریجانی-جلیلی و … را در آن طرح کرده و می‌گویند احتمالا قالیباف برای تضعیف رقبای پایداری که موقعیت سیاسی وی را طی سال‌های اخیر به چالش کشیدند پشت سر نامزد میانه‌رو خواهد ایستاد.

 

به این ترتیب، بعد از ناکامی قالیباف در انتخابات اخیر که نمود آن چهارم شدن وی در تهران بود، وی مترصد خواهد بود تا ببیند آیا تحولات پاستور نیز مانند بهارستان به کام وی رقم خواهد خورد یا نه.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات