تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1403 - 17:32
کد خبر : 21399

مرگ الکلی؛ لااقل چهل کشته طی دو هفته در سه استان

مرگ الکلی؛ لااقل چهل کشته طی دو هفته در سه استان
مسمومیت‌های الکلی اخیر در همدان و مازندران بسیار گسترده‌ و هولناک‌ بوده است

شمار مسمومان و جانباختگان سوءمصرف مشروبات الکلی این روزها به شکل عجیبی افزایش یافته است. اوایل ماه جاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مرگ ۴ نفر در این استان خبر داد و گفت: حال ۶ نفر از مسمومان هم وخیم است.

 

با گذشت چند روز از این ماجرا، شنبه گذشته جانشین فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری عامل اصلی فوت ۹ نفر از ۳۷ مسموم ناشی از سوء مصرف متانول خبر داد که از تهران به رشت انتقال یافته است.

 

مسمومیت‌های اخیر در همدان و مازندران بسیار گسترده‌تر و هولناک‌تر بوده است. مدیرکل پزشکی قانونی مازندران امروز در جمع خبرنگاران در تشریح بررسی کامل وضعیت مسمومین ناشی از مصرف مشروبات الکلی در این استان اظهار کرد: از ۲۱ نفری که در دو هفته گذشته بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست داده‌اند، ۱۸  نفر مرد و مابقی افراد زن هستند.

 

مرتبط:

مرگ‌های الکلی؛ مسمومیت سریالی، سازمان‌یافته یا …؟

 

به گزارش «ایسنا» وی از اضافه شدن تعداد افرادی که براثر مصرف الکل تقلبی مسموم شدند خبر داد و گفت: تعداد این افراد تاکنون به ۲۸۴ نفر رسیده است.

 

 

دو روز پیش دادستان عمومی و انقلاب همدان هم اعلام کرد: حدود ۲۰ نفر در همدان طی هفته گذشته به واسطه استفاده از مشروبات الکلی مسموم شدند که متاسفانه تاکنون ۱۱ نفر آنان فوت کرده‌اند که از این تعداد یک نفر خانم بوده و اغلب جوان هستند. در این راستا تا امروز پنج نفر به اتهام مشارکت در قتل عمد بازداشت و سه نفر تحت تعقیب هستند.

 

در این رابطه، مدیرکل پزشکی قانونی همدان در گفت وگو با «ایرنا» با اشاره به خطرات ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز گفته است: هیچ گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمپ شده نیز در بیشتر موارد در کارگاه های زیرزمینی تهیه و پلمپ می‌شود.

 

به گزارش ایران مامن، مرگ این تعداد از شهروندان طی یکی دو هفته ناشی از گسترش تعداد مصرف‌کنندگان و وجود تقاضای یک کالای ممنوعه در شرایط نبود عرضه قانونی آن است همچنان که در مورد مواد مخدر نیز شاهد وضعیتی مشابه هستیم.

 

چند روز پیش خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از مدیرکل اسبق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر نوشت: در سه سال گذشته قیمت تریاک تقریبا دو برابر و در عوض بازار ارزان مواد روانگردان، در شرایط گرانی و تورم کشور گرمتر شده است؛ وضعیتی که تنها یکی از نتایج آن افزایش میزان جرم و جنایت در کشور خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات