تاریخ انتشار : دوشنبه 17 شهریور 1399 - 9:25
کد خبر : 2149

تقاضای وقت برای انجمن حجتیه و راز فامیل قیدی

تقاضای وقت برای انجمن حجتیه و راز فامیل قیدی

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۷۶     ساعت پنج ‏و نیم بعد از نماز صبح براى کوهپیمایى رفتیم. ازکنار دره دارآباد بالا رفتیم. در مسیر با افراد متفرقه‌اى که به کوه آمده بودند احوال‏پرسى کردم. چند خانم چادرى هم آمده بودند. معلم بازنشسته، آقاى جهرمى گفت معلم بچه‌هایم در مدرسه نیکان بوده و تقاضا نمود که به

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۷۶    

ساعت پنج ‏و نیم بعد از نماز صبح براى کوهپیمایى رفتیم. ازکنار دره دارآباد بالا رفتیم. در مسیر با افراد متفرقه‌اى که به کوه آمده بودند احوال‏پرسى کردم. چند خانم چادرى هم آمده بودند. معلم بازنشسته، آقاى جهرمى گفت معلم بچه‌هایم در مدرسه نیکان بوده و تقاضا نمود که به سران انجمن ‏حجتیه وقتى بدهیم تا مشکلات ناشى از سخت‌گیرى‌ها را توضیح بدهند.

در قسمت‌هاى بالا شیب‌ها خیلى تند و صخره‌اى شد که به سختى پیش مى‌رفتیم. چندین چشمه کم ‏آب در مسیر بود که در نهایت در عمق دره رودى کوچک را تشکیل مى‌دهند و در ارتفاعات، برنامه درختکارى توسط جهاد سازندگی در حال اجراست.

در مراجعت به جمع چند خانواده رسیدیم. خیلى شور و شعف اظهارکردند. خانواده‌ای تبریزى بودند که عکس هم گرفتند. در قهوه‌خانه‌اى در مسیر توقف کردیم و صبحانه خوردیم؛ تخم‏ مرغ و عسل و سرشیر. صاحب قهوه‌خانه به نام فرامرز قیدى در مورد منطقه و قهوه‌خانه‌اش توضیح داد و گفت اکثر مردم دارآباد فامیل «قیدى» دارند چون هنگام شروع دادن شناسنامه از خود بى‏‌توجهى نشان داده‌اند و مأموران سجلی از پیش خودشان فامیل قیدى را ثبت کرده‌اند؛ اشاره به بى‏‌قیدى آنها!

براى ثبت زمین قهوه‌خانه‌اش کمک خواست و نیز براى بهترشدن وضع آنتن شبکه‏‌های سیما که در پشت کوه‌ها خوب نمى‌گیرد، استمداد کردند.

آقاى نویسى رییس‏‌دفتر رییس‏‌مجلس آمد. از جناحی عمل‏کردن دولت، به‏‌شدت نگران است و از من چاره مى‌خواست.

آقاى محسن رضایى دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آمد و نظراتم را براى شروع کار گرفت.

شب آشیخ محمد هاشمیان و بستگان، میهمانمان بودند. از ممنوع شدن موقت ورود پسته ایران به اروپا به خاطر آفلاتوکسین خیلى نگرانند و آن را اقدام سیاسى مى‌دانند.

 

پنج‏شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۷۶

در منزل بودم. بیشتر وقت به مطالعه براى کلید قرآن و تاریخ و فلسفه سیاسى‏ گذشت. در گزارش‌ها مسأله ممنوع شدن ورود پسته ایران تا  ۱۵ دسامبر توسط اتحادیه اروپا مورد توجه است. بعضاً پیشنهاد افشاگرى دارند که براى باج دادن به آمریکا و انتقام از ایران، مسایل سیاسى را در مسأله بازرگانى دخالت داده‌اند.

آمریکا تبلیغات علیه ایران را با ادعاى همکارى وسیع روسیه و چین با ایران براى تولید موشک‌هاى دوربرد تشدیدکرده است.

 

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۷۶  

در گزارش‌ها، در مذاکرات اسراییل و آمریکا، مسأله همکارى روسیه و ایران در مورد انرژى هسته‌اى و تولید موشک، سخت مورد توجه و حساسیت قرارگرفته و اعلان‏ کرده‌اند که فشار را بر روسیه زیاد خواهند کرد و تهدید به لغو قرار خرید گاز از روسیه ‏کرده‌اند. به نظر مى‌رسد، مسأله جدى باشد.

عصر از استخر استفاده کردم. هوا سرد است. کمى مشکل بود.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

شرح عکس: شیخ محمود حلبی موسس انجمن حجتیه

ایران مامن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات