تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1399 - 13:46
کد خبر : 2334

سواری حقوقی‌ها بر موج نوسان خودرویی‌ در روز سبز بورس/۲۶شهریور۹۹

سواری حقوقی‌ها بر موج نوسان خودرویی‌ در روز سبز بورس/۲۶شهریور۹۹

بورس تهران در حالی که روز را با افزایش قیمت در اغلب سهم‌ها آغاز کرده‌ بود، از ساعت ده با افت قیمت در قیمت بعضی سهم‌ها و به ویژه سهام‌های خودرویی مواجه شد و به نظر می‌رسد برخی فروشندگان حقوقی با نوسان گیری بار دیگر جو روانی بازار را دچار تلاطم کردند. شاخص کل بورس

بورس تهران در حالی که روز را با افزایش قیمت در اغلب سهم‌ها آغاز کرده‌ بود، از ساعت ده با افت قیمت در قیمت بعضی سهم‌ها و به ویژه سهام‌های خودرویی مواجه شد و به نظر می‌رسد برخی فروشندگان حقوقی با نوسان گیری بار دیگر جو روانی بازار را دچار تلاطم کردند.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۳۹۵۰۴.۱ واحد افزایش معادل ۲.۳۷ رصد به رقم ۱۷۰۴۰۹۶۰.۳۸ واحد رسید و توانست به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی بازگردد. شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۲۱۰۲.۸۳ واحد افزایش به رقم ۴۳۰۲۰۲.۰۶ واحدی رسید. بیشترین تاثیر را در این افزایش را نمادهای «فارس»، «فولاد» و «فملی» داشتند. نمادهای «وپارس»، «وامید» و «انرژی ۳» نیز بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس نیز امروز مثبت بود. این شاخص امروز با ۴۶۹.۹۳ واحد افزایش به رقم ۱۷۹۲۰.۵۹ واحدی رسید. نمادهای «کگهر»، «بپاس» و «مارون» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «وهور»، «بزاگرس» و «تبرک» بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشتند.

امروز در حالی که بازار در ساعات ابتدای بسیار مثبت و امید بخش بود، از ساعت ۱۰، برخی حقوقی‌ها دست به نوسان‌گیری در بعضی سهام‌های شاخص زدند و بدین ترتیب سهام‌های مهمی همچون «وپارس»، «خودرو»، «خساپا»، «تاپیکو»، «وبملت»، «خپارس، «خگستر»، «خبهمن» و مانند آن با افت حدود ۵ تا ۱۰ درصدی، وارد فاز منفی شدند.

خبر مهم امروز تمدید دوباره مهلت خرید سهام‌های دولتی «پالایش یکم» بود. مسئله‌ای که برخی تردیدها را درباره تداوم صعود شاخص بورس ایجاد کرد. امروز را باید روز خوب گروه فلزات اساسی و روز بد گروه خودرویی دانست. هرچند که نکته قابل توجه، حجم بالای معاملات در برخی سهام‌های خودرویی بود که دو ماهی بود با چنین حجمی معامله نشده بودند و همین نکته امیدواری‌هایی را در خصوص حرکت صعودی نمادهای خودرویی در روزهای بعد ایجاد کرد.

نکته دیگر بازار امروز، اختلال در سامانه برخی از کارگزاری‌های معتبر بود که این مسئله، دوباره سهامداران به یاد روزهای سخت چند هفته قبل انداخت و آن‌ها از بروز مجدد این مشکلات انتقاد کردند.

بسته شدن برخی سهام‌ها در زمان رسیدن به نقطه افزایش ۲۰ درصدی نیز انتقاداتی را به همراه آورد و سهامداران از تفاوت تصمیم در زمان کاهش و افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها گلایه کردند. گلایه اصلی آن بود که چرا ناظران در زمان کاهش ۲۰ درصدی قیمت یک سهم اقدام به بستن آن نمی‌کنند، اما به محض افزایش ۲۰ درصدی، بلافاصله سهم‌ها بسته می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات