تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 - 16:18
کد خبر : 2528

روز سرخ بورس، فایل صوتی جنجالی و نقطه مقاومتی دیگری که شکست

روز سرخ بورس، فایل صوتی جنجالی و نقطه مقاومتی دیگری که شکست

شاخص امروز بورس تهران باز هم با افتی قابل توجه، به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی سقوط کرد. این در حالی است که در نیمه دوم بازار، حمایت سهامداران حقوقی تا اندازه‌ای باعث شد تا از ریزش بیشتر بازار جلوگیری شود. شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۳۰۲۸.۵۰ واحد کاهش معادل ۱.۵۲ درصد

شاخص امروز بورس تهران باز هم با افتی قابل توجه، به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی سقوط کرد. این در حالی است که در نیمه دوم بازار، حمایت سهامداران حقوقی تا اندازه‌ای باعث شد تا از ریزش بیشتر بازار جلوگیری شود.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۳۰۲۸.۵۰ واحد کاهش معادل ۱.۵۲ درصد به ۱,۴۹۲,۹۰۱.۹۶ واحد رسید و نقطه مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را هم پشت سر گذاشت.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۳۸۶۳.۷۴ واحد کاهش به ۳۹۸,۳۹۹.۱۸ واحد رسید. بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فملی»، «فارس» و «فولاد» داشتند و در مقابل نمادهای «تاپیکو»، «پارس»، و «جم» هم بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص بورس تهران داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز منفی بود. این شاخص امروز با ۱۰۸.۳۹ واحد کاهش تا رقم ۱۷,۴۵۳.۵۱ واحدی افت کرد. نمادهای «بپاس »، «میدکو» و «صبا» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «مارون»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تاثیر مثبت را بر این شاخص داشتند.

سهامداران حقوقی امروز باز هم از برخی سهم‌ها حمایت کردند. سهامداران حقوقی به رغم برخی شایعات طرح شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اختلاف نظر میان حقوقی‌ها و دولت، در ادامه حمایت خود در برخی نمادها، در نمادهای «فولاد» (۳۲ درصد)، «خودرو» (۴۰ درصد)، «فملی» (۳۶ درصد)، «وبملت» (۳۹ درصد)، «وپارس» (۵۰ درصد)، «وگردش» (۸۳ درصد)، «ومعادن» (۴۱ درصد)، «فخوز» (۳۶ درصد)، «خگستر ۶۵» (۶۱ درصد) و «خبهمن» (۶۷ درصد) خرید را به انجام رساندند.

در شبانه‌روز گذشته فایلی صوتی از فردی که ادعا می‌شود مدیر یکی از کارگزاری‌ها است منتشر شده که در آن ادعا می‌شود دولت به صورت عمدی برای کاهش شاخص در تلاش است. با این حال، اغلب کارشناسان درباره صحت ادعاهای طرح شده در این فایل صورتی از خود تردید نشان داده‌اند.

رای اعتماد مجلس به «علیرضا رزم حسینی» اگرچه نتوانست تاثیری مشابه عدم رای اعتماد مجلس به «حسین مدرس خیابانی» داشته باشد، اما همزمانی رای اعتماد به وی با بهبود شاخص در نیمه دوم بازار امروز، خبر خوبی برای سهامداران محسوب می‌شود.

همچنین برنامه وزارت اقتصاد برای آغاز عملیات بازارگردانی سهام بورسی از هفته آینده، از دیگر اخباری بود که در صورت اجرایی شدن می‌تواند تاثیری مثبت بر بازار سهام در روزهای آینده برجای بگذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات