تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مهر 1399 - 21:09
کد خبر : 2727

افت شاخص در روز آغاز بازی ETF سوم

افت شاخص در روز آغاز بازی ETF سوم

شاخص امروز بازار سهام امروز در حالی منفی شد که خبر عرضه ETF سوم دولت و آغاز معاملات صندوق پالایش یکم، بازار را تحت تاثیر خود قرار داد. شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۸۲۲۴.۷۲واحد کاهش معادل ۱.۱۵ درصد تا ۱,۵۶۱,۴۵۰.۹۱ واحدی کاهش یافت. کاهش شاخص در حالی صورت پذیرفت که به نظر کارشناسان، ریزش

شاخص امروز بازار سهام امروز در حالی منفی شد که خبر عرضه ETF سوم دولت و آغاز معاملات صندوق پالایش یکم، بازار را تحت تاثیر خود قرار داد.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۸۲۲۴.۷۲واحد کاهش معادل ۱.۱۵ درصد تا ۱,۵۶۱,۴۵۰.۹۱ واحدی کاهش یافت.

کاهش شاخص در حالی صورت پذیرفت که به نظر کارشناسان، ریزش در نماد «خودرو» از لحظات ابتدایی آغاز معاملات بر کلیت بازار تاثیر منفی گذاشت و با تشکیل صف فروش در این نماد، سایر نمادها نیز تحت تاثیر قرار گرفته و افت قیمت پیدا کردند.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۲۴۳۷.۸۸ واحد کاهش به ۴۱۱,۹۵۶.۷۱ واحدی رسید و از افت ارزش شرکت‌های کوچک و بزرگ حکایت داشت.

امروز بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فولاد»، «فملی» و «کگل» داشتند و در مقابل نمادهای «شپنا»، «تاپیکو»، و «شتران» هم بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز با ۱۹۸.۸۷ واحد کاهش به ۱۸,۰۷۵.۰۳ واحدی رسید.

نمادهای «آریا»، «وسپهر» و «صبا» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «فرابورس»، «دماوند» و «وهور» هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

امروز را می‌توان روز گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» دانست. نمادهایی عرضه اولیه این گروه نظیر «ثامید» و «ثبهساز» جزو نمادهای جذاب این گروه در روز جاری شمرده می‌شوند.

گروه فراوردهای نفتی نیز روز خوبی را سپری کردند. به ویژه دو نماد تازه بازگشایی شده «شپنا» و «شتران» توانستند روند صعودی خود را ادامه دهند.

در مقابل، گروه نمادهای خودرویی، نمادهای فلزات اساسی و نمادهای بانکی روز خوبی را پشت سر نگذاشتند.

اگرچه میزان معاملات در این نمادها نیز بالا نبود و صف‌های فروش طویل این نمادها، بدون مشتری باقی ماندند.

همچنین در روز جاری با افزایش نرخ برخی داروها موافقت شد و در نتیجه آن برخی نمادهای دارویی با افزایش قیمت مواجه شدند. در جلسه امروز مجمع عمومی شرکت شستا نیز این سهم تعیین سود شد و به نظر می‌رسد این سهم در روزهای آینده بازگشایی شود.

تصویب عرضه سومین صندوق ETF دولتی و همچنین تعیین زمان بازگشایی معاملات صندوق ETF پالایش یکم نیز از دیگر اخبار مهم امروز بودند.

بسیاری از فعالان بازار اما نگرانند که پرونده عرضه ETF سوم، بازار سرمایه را دچار مشکلاتی کند که عرضه صندوق قبلی کرد. مسئله‌ای که می‌تواند بار دیگر فشار روانی بر بازار را تشدید کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات