تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1399 - 18:03
کد خبر : 2796

سقوط آزاد شاخص در روز ورود «پالایش یکم» به گود بازار

سقوط آزاد شاخص در روز ورود «پالایش یکم» به گود بازار

شاخص امرو‌ز بازار سهام امروز با افتی چشمگیر، به مرکز کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی بازگشت و تردیدها را درباره آینده بازار سرمایه افزایش داد. این در حالی است که قیمت دلار در بازار ارز بی‌وقفه به پیش می‌رود و هنوز خبری از توقف آن نیست. شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۷۱۰۷.۹۴

شاخص امرو‌ز بازار سهام امروز با افتی چشمگیر، به مرکز کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی بازگشت و تردیدها را درباره آینده بازار سرمایه افزایش داد. این در حالی است که قیمت دلار در بازار ارز بی‌وقفه به پیش می‌رود و هنوز خبری از توقف آن نیست.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۷۱۰۷.۹۴ واحد کاهش معادل ۳.۰۲ درصد تا ۱,۵۱۴,۳۰۸.۷۰ واحدی کاهش یافت.

این کاهش در حالی صورت پذیرفت که انتظار می‌رفت اخباری نظیر افزایش قیمت دلار، پایان تحریم تسلیحاتی ایران و ورود نماد «پالایش یکم» به بازار، رنگ تابلو بازار سرمایه سبز شود.

با این حال، شاخص بازار امروز، با افتی چشمگیر، به مرز کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی نزدیک شد و امیدها را برای بازگشت بازار به روزهای اوج، کمرنگ کرد.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۵۵۱۶.۱۱ واحد کاهش به ۴۰۶,۴۴۱.۶۳ واحدی رسید و نشان داد که بازار هنوز برای بازگشت آماده نیست.

امروز بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» داشتند و در مقابل نمادهای «پاکشو»، «کاما»، و «انرژی ۳» هم بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز با ۳۵۳.۹۵ واحد کاهش به ۱۷,۷۲۱.۰۸ واحدی رسید.

نمادهای «آریا»، «کگهر» و «زاگرس» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «وهور»، «میدکو» و «کوثر» هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

اگرچه امروز هیچ گروهی نتوانست شرایط کاملا رضایت بخشی داشته باشد، اما در شرایط بد بازار امروز، دو گروه «محصولات شیمیایی» و «انبوه سازی، املاک و مستغلات» روز بهتری را سپری کردند.

از یک‌سو تولید کنندگان مواد شوینده توانستند مجوز افزایش قیمت محصولات خود را دریافت کنند و از سوی دیگر شرکت‌های فعال در حوزه مسکن نیز شرایط خوبی را دارند.

در نتیجه، قیمت سهام برخی نمادهای این دو گروه همچون «ثبهساز»، «ثنوسا»، «ثفارس»، «ثالوند»، «پاکشو» و «شپاکسا» افزایش یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات