تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 - 11:18
کد خبر : 3361

پس‌لرزه‌های باخت ترامپ برای ایران

پس‌لرزه‌های باخت ترامپ برای ایران

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده هفته گذشته و پس از قطعی شدن شکست «دونالد ترامپ» مقابل «جو بایدن»، جلسه ای در کاخ سفید برای حمله به ایران تشکیل شده که مشاوران ترامپ او را از این اقدام منصرف کرده‌اند.   پیش از این، موج استعفاها در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) و موضوع برکناری روسای سایر

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده هفته گذشته و پس از قطعی شدن شکست «دونالد ترامپ» مقابل «جو بایدن»، جلسه ای در کاخ سفید برای حمله به ایران تشکیل شده که مشاوران ترامپ او را از این اقدام منصرف کرده‌اند.

 

پیش از این، موج استعفاها در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) و موضوع برکناری روسای سایر نهادها امنیتی مثل سیا و همچنین تحرکات نظامی آمریکا در عین الاسد عراق، احتمال حمله نظامی را تقویت کرده بود؛ حمله ای که به نوشته نیویورک تایمز تاسیسات هسته‌ای نطنز را هدف گرفته است.

 

همزمان، «عادل الجبیر» وزیر مشاور امور خارجه و یکی از ضدایرانی‌ترین چهره‌های سعودی گفته اگر ایران به بمب اتم دست پیدا کند ما هم حق دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را برای خود محفوظ می‌‌دانیم.

 

از نگاه بعضی کارشناسان، ترامپ بی‌میل نیست که ضمن ثبت کارنامه‌ای چون خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان، نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران و در واقع خاورمیانه‌ای آتش‌گرفته و پربحران را برای دولت بعدی واشنگتن برجای بگذارد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات