تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 - 1:34
کد خبر : 3691

روزنامه جمهوری اسلامی و اهانت به سران سازمان کنفرانس اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی و اهانت به سران سازمان کنفرانس اسلامی

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۷۶ /  ۳ شعبان  ۱۴۱۸  /  ۴ دسامبر ۱۹۹۷   آیت‌الله خامنه‌اى پیش‏نویس سخنرانى‌شان براى اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامى را براى مشورت فرستادند. خواندم و چند اصلاحیه یادداشت کردم. به نظرم طولانى است که مناسب وضع آن اجلاس فشرده نیست؛ این را هم تذکر دادم. ولى مجموعاً خوب است. به قلم

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۷۶ /  ۳ شعبان  ۱۴۱۸  /  ۴ دسامبر ۱۹۹۷

 

آیت‌الله خامنه‌اى پیش‏نویس سخنرانى‌شان براى اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامى را براى مشورت فرستادند. خواندم و چند اصلاحیه یادداشت کردم. به نظرم طولانى است که مناسب وضع آن اجلاس فشرده نیست؛ این را هم تذکر دادم. ولى مجموعاً خوب است. به قلم خودشان نوشته شده است.

 

در گزارش‌ها بود که آقاى نورسلطان نظربایف که قرار بود در اجلاس شرکت ‏کند، اعلان ‏کرده که خودش نمى‌آید و نیز در اجلاس کارشناسان، به نوشته روزنامه جمهورى اسلامى اعتراض شده که نوشته «گفته مى‌شود شاه ‏حسن و شاه‏ حسین شرکت نمى‌کنند و اگر شاه برونئى و شاه عمان هم نیایند، شاه در اجلاس نداریم» و این را اهانت به سران تلقى کرده‌اند. نامناسب براى فضاى اجلاس است‏ که باید با احترام و ادب توأم باشد و ممکن است همین باعث شود که بعضى دیگر نیایند.

 

گزارش دیگرى بود که هنگام بحث درباره وضع عراق در اجلاس ‏کارشناسان در صداوسیما، گربه‌ای سروصدا راه انداخته و نماینده عراق گفته این صداى گربه است نه ناله بچه‌هاى عراقى. امروز اعلان شد که دولت در مدت برگزاری اجلاس سران، دانشگاه ها و مدارس را در تهران تعطیل‏ کرده که کار مناسبى نیست و تفسیرهاى خوبى هم نخواهد داشت.

 

سفیرمان در عربستان اطلاع داد که امیرعبدالله ولیعهد عربستان، پیشنهاد دارد که در ایران شب اول مایل است میهمان من در منزل باشد؛ پذیرفتم.

 

 

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۷۶ 

 

در خانه بودم. دیشب و امروز کمى تب داشتم؛ شاید به خاطر خوردن غذاى مانده بود. به مطالعه تاریخ مشروطه و اصلاح نهایى خاطرات ۱۳۶۰ پرداختم.

 

عصر دکتر محمدعلی  هادى و خانواده‌اش آمدند. رفتار سختگیرانه با آیت ‏الله منتظرى را مصلحت نمی‌داند و حضور دکتر ولایتى و معاونانش را در مشاورت رهبرى، مزاحم وزارت امور خارجه مى‌داند. از من خواست که به آقاى خاتمى، رییس‏ جمهور نصیحت‏ کنم‏ که به امور اقتصادى و عمرانى بیشتر برسد.

 

در گزارش‌ها احتمال انصراف رییس‏ جمهور قرقیزستان از شرکت در کنفرانس آمده است؛ احتمالاً آمریکا فشار مى‌آورد.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات