تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آذر 1399 - 0:08
کد خبر : 3849

#واکسن_برای_همه_ایران می‌ رسد؟

#واکسن_برای_همه_ایران می‌ رسد؟

کافی است نگاهی به اخبار کانال‌های مجازی و سایت‌ها و اظهارنظر مقامات از رئیس‌جمهور تا وزرا و اعضای کمیته‌های ستاد مقابله با کرونا و سخنگوهای وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و … بیاندازید تا ببینید چقدر برای پاسخ به این پرسش‌ها گیج می‌شوید؛ واکسن کرونا با چه کیفیتی (داخلی یا خارجی)، چه زمانی

کافی است نگاهی به اخبار کانال‌های مجازی و سایت‌ها و اظهارنظر مقامات از رئیس‌جمهور تا وزرا و اعضای کمیته‌های ستاد مقابله با کرونا و سخنگوهای وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و … بیاندازید تا ببینید چقدر برای پاسخ به این پرسش‌ها گیج می‌شوید؛ واکسن کرونا با چه کیفیتی (داخلی یا خارجی)، چه زمانی و به چه کسانی می‌رسد؟

 

روحانی روز چهارشنبه ۱۹ آذر اعلام کرد دیشب دستور داده واکسن کرونا از یک کشور وارد شود. وزیر کشور روحانی اعلام کرده امیدوار است واکسن را دی یا بهمن ماه برای افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای تهیه کنیم.

 

روحانی در حاشیه اظهارات روز چهارشنبه گفت که مردم باید صد لعن و نفرین به ترامپ بفرستند که باعث شده برای تهیه واکسن یک کشور درگیر شود.

 

نتیجه همه کش‌و‌قوس‌های اخیر بر سر تهیه واکسن اینکه قرار است حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونای خارجی خریداری شود و واکسن ایرانی هم از اواخر بهار ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار گیرد.

 

پیشتر اعلام شده بود ۵۰ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزای وارداتی از اوایل پاییز در دسترس مردم قرار می‌گیرد که بعد از ۳ ماه و با گذشت زمان ثمربخشی آن با قیمت ۱۹۳ با شرایط خاص به داروخانه‌های هلال احمر تزریق می‌گردد.

 

این وضعیت سبب شد هشتگ‌هایی مثل #واکسن_برای_همه_ایران در فضای مجازی به راه افتد تا به شکل مطالبه‌ای عمومی مطرح شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات