تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 شهریور 1400 - 14:11
کد خبر : 10555

خشونت آنلاین در اسرائیل پس از سقوط نتانیاهو

خشونت آنلاین در اسرائیل پس از سقوط نتانیاهو

به گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، رئیس آژانس امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) نسبت به افزایش تحرکات و اظهارات خشونت‌طلبانه در شبکه‌های اجتماعی و در نهایت شکل گیری ناآرامی‌های سازمان‌یافته در مناطق اشغالی هشدار داده است.   بنابر اعلام رئیس شین ‌بت، تهدیدات آنلاین کاربران افراطی از روزهای پیش از سقوط کابینه «بنیامین نتانیاهو» علیه اعضای برخی

به گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، رئیس آژانس امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) نسبت به افزایش تحرکات و اظهارات خشونت‌طلبانه در شبکه‌های اجتماعی و در نهایت شکل گیری ناآرامی‌های سازمان‌یافته در مناطق اشغالی هشدار داده است.

 

بنابر اعلام رئیس شین ‌بت، تهدیدات آنلاین کاربران افراطی از روزهای پیش از سقوط کابینه «بنیامین نتانیاهو» علیه اعضای برخی احزاب به صورت چشمگیری افزایش یافته و می‌تواند به بستری برای اقدامات خشونت‌آمیز و در نهایت امر آسیب به این افراد منجر شود. او از مقامات منتخب، رهبران دینی، مربیان و گروه‌های سیاسی در سراسر اراضی اشغالی خواست تا از راه‌های مختلف به کاهش شعارهای افراطی کمک کنند.

 

نتانیاهو نخست وزیر سابق

 

«بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل در پیامی توئیتری به این هشدار چنین واکنش نشان داد: «به نظر نمی‌رسد ما از حوادث گذشته عبرت گرفته باشیم. هر کسی که بخواهد با انکار مشروعیت اقدامات دمکراتیک به آتش اختلافات موجود بیافزاید مسئول است. من از همه می‌خواهم به هر طریقی که می‌توانند از بروز خشونت جلوگیری کنند.»

 

هشدار «ناداو آرگامان» رئیس شین بت به دلیل اوج گرفتن اعتراضات علیه «نفتالی بِنِت» نخست وزیر کنونی و رهبر حزب «یامینا» و اعضای حزب او صادر شد چرا که به باور معترضین او به وعده‌های انتخاباتی خود در خصوص عدم تشکیل دولت با رهبر حزب «یش عتید» یعنی «یائیر لاپید» وزیر خارجه کنونی وفادار نبوده است.

 

بنت و لاپید نخست وزیر و وزیر امور خارجه

 

در مقطع تشکیل دولت یکی از اعضای حزب یامینا در پارلمان اسرائیل ادعا کرد وسیله نقلیه آن‌ها مورد تعقیب افراد خشمگین خشونت‌طلب قرار گرفته است. علاوه براین برخی اعضای دیگر این حزب از حمله افراد خشونت‌طلب به خانه و خودروی خود خبر داده و خواستار افزایش نیروهای محافظ خود شدند.

 

یکی از اعضای حزب یامینا با اشاره به توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۲  که اسرائیل بخشی‌هایی از اراضی تحت اشغال خود را به سازمان آزادی‌بخش فلسطین و سال ۲۰۰۵ که نوار غزه را به حماس واگذار کرده بود گفت: «شرایط فعلی نسبتی با آن دوره ندارد، خیانتی به آرای شما صورت نگرفته، اجازه دهید اعضای این حزب با آرامش به برنامه ریزی و تصمیم‌گیری اقدام نمایند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات