تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 14:43
کد خبر : 4078

روحانی: شهر قرمز کرونایی نداریم/ برخی از اقدام دولت برای آب و برق و گاز مجانی حرص می‌خورند

روحانی: شهر قرمز کرونایی نداریم/ برخی از اقدام دولت برای آب و برق و گاز مجانی حرص می‌خورند

رییس‌جمهوری با بیان اینکه تعداد شهرهای قرمز کشور به صفر رسیده است، ‌گفت: اتحاد و همدلی و اعتماد مردم به تخصص بهداشتی کشور ما را از این موج سهمگین نجات داد.   حسن روحانی ‌روز شنبه در چهل ونهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با یادآوری شعار «جمع نشویم تا کم نشویم»، اظهار داشت:

رییس‌جمهوری با بیان اینکه تعداد شهرهای قرمز کشور به صفر رسیده است، ‌گفت: اتحاد و همدلی و اعتماد مردم به تخصص بهداشتی کشور ما را از این موج سهمگین نجات داد.

 

حسن روحانی ‌روز شنبه در چهل ونهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با یادآوری شعار «جمع نشویم تا کم نشویم»، اظهار داشت: در دو ماه اخیر مردم، کسبه، اصناف، حمل و نقل عمومی و خانواده‌ها خیلی همکاری کردند. اول آذر خیلی نگران بودیم و ۱۶۰ شهر ما قرمز بود ولی الان تعداد شهرهای قرمز ما صفر است و شهر قرمزی نداریم و این به دلیل همت و بزرگواری مردم عزیز است.

روحانی

روحانی همچنین درباره وضعیت رشد اقتصادی گفت: اینکه در ۶ ماهه اول امسال رشد اقتصادی هم با نفت و هم بدون نفت مثبت بود- رشد اقتصادی ما بدون نفت  ۱.۴ و با نفت ۱.۳بود- یکی از افتخارات بزرگ برای ملت ما در این شرایط سخت است. بخشی از کسب و کارها خصوصا در بخش گردشگری، خدمات تعطیل شد و یا نتوانستند فعالیت کنند. اما بخش‌های دیگر مانند بخش صنعت، بخش کشاورزی به صحنه آمدند و جبران کردند و این بسیار افتخارآمیز است.در شرایطی که اکثر کشورها با رشد منفی اقتصادی منهای ۷ و منهای ۹ و منهای ۵ مواجه هستند، کشورهایی که رشد اقتصادی‌شان مثبت است محدود هستند و ما جزو کشورهایی هستیم که علیرغم اینکه مشکلات تحریم و جنگ اقتصادی و همچنین کرونا رشد اقتصادی ۶ ماه اول ما مثبت بوده است.

 

رییس جمهوری درباره کمک‌های نقدی به خانوارها گفت: البته ما قرار بود بابت هر فرد خانواده۱۰۰ هزار تومان بدهیم و مجلس شورای اسلامی هم مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن برای برخی از این افراد ۱۲۰ هزار تومان مقرر کرده بود، ما با هماهنگی مجلس این مصوبه را تلفیق کردیم تا کسانی که مجلس مقرر کرده بود مانند کمیته امداد و بهزیستی هر نفر ۱۲۰ هزار تومان و بقیه ۱۰۰ هزار تومان دریافت کنند.

 

روحانی درباره برق و گار مجانی اظهار داشت: ۳۰ میلیون نفر در کشور ان شاالله از این ماه از برق و گاز مجانی استفاده خواهند کرد. همچنین شرایط ما در صنعت گاز به گونه‌ای است که دست دولت پر است. زیرا هیچ وقت تولید گاز در کشور به یک میلیارد متر مکعب نرسیده بود. در حالی که در ابتدای دولت تولید گاز بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب بوده و امروز به یک میلیارد متر مکعب در روز رسیده است.

 

رییس دولت دوازدهم با اشاره به عصبانیت برخی از این طرح دولت، گفت: می‌دانم آنانی که ضد ایران هستند و تبلیغات می‌کنند، چقدر از طرح آب، برق و گاز مجانی عصبانی هستند و دیدم با چه حرص و عصبانیتی می‌گویند که چرا دولت این کار را کرده و چرا اینها مجانی شده است. دشمنان نمی‌خواهند پیشرفت‌های کشور را باور کنند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات