تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 - 13:39
کد خبر : 2488

نوسان‌گیری ممنوع شد؛ شاخص رشد کرد

نوسان‌گیری ممنوع شد؛ شاخص رشد کرد

شاخص امروز بورس تهران اگرچه مثبت شد اما بازهم مثل روز چهارشنبه در ساعات میانی، رشد شاخص کاهش یافت. شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۰۷۵.۶۹  واحد افزایش معادل ۰.۲۵ درصد به ۱,۶۱۵,۶۵۸.۰۱ واحد رسید و به این ترتیب شاخص در کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی باقی ماند. شاخص هم وزن بورس تهران

شاخص امروز بورس تهران اگرچه مثبت شد اما بازهم مثل روز چهارشنبه در ساعات میانی، رشد شاخص کاهش یافت.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۰۷۵.۶۹  واحد افزایش معادل ۰.۲۵ درصد به ۱,۶۱۵,۶۵۸.۰۱ واحد رسید و به این ترتیب شاخص در کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی باقی ماند.

شاخص هم وزن بورس تهران اما با ۹۱۱.۲۲ واحد کاهش به ۴۱۲,۵۲۹.۸۰ واحد رسید. بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را نمادهای «فارس»، «تاپیکو» و «کچاد» داشتند. نمادهای «فملی»، «شتران»، و «اخابر» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص بورس تهران داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز مثبت بود. این شاخص امروز با ۱۶۶.۸۴ واحد افزایش به رقم ۱۸,۲۰۲.۰۷ واحدی رسید. نمادهای «مارون»، «صبا» و «شگویا» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «ذوب»، «کگهر» و «آریا» بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشتند.

سهامداران حقوقی امروز نیز از برخی سهم‌ها حمایت کردند. در نمادهایی نظیر «شتران» (۳۴ درصد)، «وپارس» (۵۱ درصد)، «فملی» (۳۴ درصد)، «فولاد» (۲۷ درصد)، «خبهمن» (۲۲ درصد)، «وپاسار» (۵۱ درصد)، «وسینا» (۶۵ درصد)، «وآیند» (۵۷ درصد)، «وگردش» (۶۱ درصد) و «غپینو» (۶۱ درصد) سهامداران حقوقی دست به خرید زدند و در مقابل در نمادهایی همچون «ثامید» (۴۱ درصد)، «تاپیکو (۵۹ درصد)، «وسپهر» (۳۰ درصد)، «صبا» (۷۱ درصد) و «پترول» (۴۹ درصد) سهامداران حقوقی بیشتر فروشنده بودند.

بورس و فرابورس تهران امروز تحت تاثیر قانون جدیدی قرار گرفت که کارشناسان از آن به «قانون ممنوعیت نوسان گیری» یاد کردند.

طبق ابلاغیه جدید، از امروز و تا اطلاع ثانوی خریداران قادر نیستند سهمی را که در یک روز خریده‌اند، در همان روز بفروشند. اگرچه قانون درباره بالعکس آن ابلاغیه‌ای صادر نکرده است و افراد همچنان قادرند تا سهمی را که فروخته‌اند، خریداری کنند.

همچنین افزایش قیمت دلار، گزارش «رویترز» مبنی بر رشد چشمگیر صادرات نفت ایران به رغم تحریم‌ها و شایعات طرح شده در یک روزنامه کویتی در مورد مذاکرات میان آمریکا و ایران در عمان، از جمله دیگر عناصری بود که بازار امروز را تحت تاثیر قرار داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات