تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 22:04
کد خبر : 4465

گلایه از خاتمی برای معاونت حسام‌الدین آشنا در وزارت اطلاعات

گلایه از خاتمی برای معاونت حسام‌الدین آشنا در وزارت اطلاعات

شنبه ۱۳ دى ۱۳۷۶ /۴ رمضان ۱۴۱۸/ ۳ ژانویه ۱۹۹۸ آقاى عبدالله نورى آمد و اصرار نمود که نامزدى براى مجلس ششم را بپذیرم. آقاى زنگنه، وزیر نفت آمد. از تهمت‌ها و بدگویى‌هاى مجله صبح به ایشان شکایت نمود. از رهبرى گله دارد که مانع او نمى‌شوند و نیز درباره خرید گاز ترکمنستان درباره قیمت

شنبه ۱۳ دى ۱۳۷۶ /۴ رمضان ۱۴۱۸/ ۳ ژانویه ۱۹۹۸

آقاى عبدالله نورى آمد و اصرار نمود که نامزدى براى مجلس ششم را بپذیرم.

آقاى زنگنه، وزیر نفت آمد. از تهمت‌ها و بدگویى‌هاى مجله صبح به ایشان شکایت نمود. از رهبرى گله دارد که مانع او نمى‌شوند و نیز درباره خرید گاز ترکمنستان درباره قیمت و مقدار و مصرف مذاکره شد.

دکتر حسن روحانى، موارد اظهار نظر درباره خاطرات سال ۱۳۶۰ را آورد؛ براى مشورت به ایشان داده بودیم؛ تذکرات محدودى دارد. عصر به خانه آمدم. از صداوسیما، براى گرفتن فیلم از نماز و مراسم افطار خانوادگى آمده بودند. بچه‌ها جمع بودند.

در گزارش‌ها، ادامه کشتار فجیع مردم در الجزایر که تا امروز پیش از ۴۰۰ نفر کشته شده‌اند، مورد توجه است و تردید جدى که این جنایات از دولت است یا مخالفان دولت و تبلیغ وسیع و کم‌‏سابقه شبکه خبری سی‏ ان ‏ان روى مصاحبه آینده با آقاى خاتمى، رییس ‏جمهور.

 

یکشنبه ۱۴ دى ۱۳۷۶

آقاى فلاح، معاون ویژه سابق وزارت اطلاعات آمد. توضیحاتى از تغییرات در وزارت داد که زیاد نیست. فکر مى‌کند، تحت فشار آقاى خاتمى انجام شده است؛ منجمله آوردن آقاى حسام ‏الدین آشنا داماد آقاى دُری نجف ‏آبادی، وزیر اطلاعات به جاى خودش.

آقاى رضا امراللهى آمد. توضیحاتى در مورد دانشگاه علامه طباطبایى داد. اخیراً رییس آنجا شده است. از حذف نیروهاى کیفى در سازمان انرژى هسته‌اى شکایت‏ کرد و از من براى دیدار از دانشگاه دعوت نمود. اصرار به رفتن من به مجلس ششم داشت و گفت، در جلسه حزب کارگزاران، به این موضوع تأکید شده است.

 

پیش از ظهر، آقاى مُعزى آمد. از سوءرفتار با شهردارى تهران شکایت کرد و برنامه توسعه جهانگردى را گفت.

 

عصر دکتر حسن روحانى رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام آمد. درباره فعال‏ کردن مرکز تحقیقات استراتژیک مذاکره ‏کردیم. راجع به پیغام آمریکا و جواب آن صحبت شد و نیز درس آیت ‏الله منتظرى بعد از ماه رمضان‏ که فکر مى‌کند، علما خواهان درس ‏دادن ایشان‌اند و احتمال هم هست‏ که ایشان در درس، مسایل گذشته را مطرح ‏کنند.

 

افطار میهمان آیت‌الله خامنه‌اى بودم. درباره پیشنهاد آقاى مصطفی پورمحمدى در مورد سلاح‌های حساس و تبلیغات منفى روزنامه سلام در مورد ولایت فقیه و سفر مکه من و خرید گاز ترکمنستان و مسأله مذاکره با آمریکا که این روزها، مسأله روز است و ایشان به طور جدى، کمافى ‏السابق مخالف‏ اند و به آقاى خاتمى گفته‌اند که در مصاحبه‌اش، به روشنى حساب دولت آمریکا را از ملت آمریکا جدا کنند و اظهارات روز جمعه را هم در همین جهت گفته‌اند و از تبلیغ زیاد شبکه خبری سی‏ ان ‏ان احساس مى‌کنند که برنامه‌اى در بین است، مذاکره کردیم.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات