تاریخ انتشار : دوشنبه 22 دی 1399 - 13:11
کد خبر : 4661

شکست تامین اجتماعی در فرهنگ بازنشستگی

شکست تامین اجتماعی در فرهنگ بازنشستگی

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده در کشور ۷ میلیون نفر فاقد پوشش بیمه بازنشستگی‌اند.   در همین حال، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از اعتراض مستمری‌بگیران به تبعیض شدید میان کشوری‌‌ها با تامین‌اجتماعی خبر داده و گفته اختلافی سه‌برابری در مستمری این ۲گروه وجود دارد که باید نمایندگان در بودجه ۱۴۰۰ به آن رسیدگی

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده در کشور ۷ میلیون نفر فاقد پوشش بیمه بازنشستگی‌اند.

 

در همین حال، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از اعتراض مستمری‌بگیران به تبعیض شدید میان کشوری‌‌ها با تامین‌اجتماعی خبر داده و گفته اختلافی سه‌برابری در مستمری این ۲گروه وجود دارد که باید نمایندگان در بودجه ۱۴۰۰ به آن رسیدگی کنند.

 

به گزارش ایران مامن، کارشناسان می‌گویند علاوه بر کاهش اعتماد به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و آینده آن، این وضعیت ناظر بر گسترش سبک درآمدزایی از طریق اجاره املاک، مسافرکشی، دستفروشی، دلالی سکه و ارز، نوسانگیری در بورس و … است.

 

خبرگزاری اسپوتنیک فارسی درباره این وضعیت در ایران نوشته است: شاید بسیاری در جهان تعجب کنند اگر بفهمند که در ایران چیزی به نام فرهنگ بازنشستگی وجود ندارد و اکثریت ایرانی ها به جای اینکه برای استراحت و تفریح بعد از بازنشستگی برنامه ریزی کنند، برای این برنامه‌ریزی می کنند که پس از بازنشستگی چه کار کنند تا مجددا به کار برگردند یا برای خود کاری دست و پا کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات