تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 - 13:00
کد خبر : 5233

بلاتکلیفی اتحادیه

بلاتکلیفی اتحادیه

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ۱۳بهمن‌ماه اعلام کرد اولویت کشورهای اروپایی بازگشت آمریکا به توافق‌ هسته‌ای با ایران است.   به دنبال آن جورف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اظهار داشت کارایی این توافق به دلیل خروج ترامپ و وضع تحریم‌های آمریکایی علیه ایران محل تردید است.   از سوی دیگر، اتحادیه اعلام داشته اظهار نظر

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ۱۳بهمن‌ماه اعلام کرد اولویت کشورهای اروپایی بازگشت آمریکا به توافق‌ هسته‌ای با ایران است.

 

به دنبال آن جورف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اظهار داشت کارایی این توافق به دلیل خروج ترامپ و وضع تحریم‌های آمریکایی علیه ایران محل تردید است.

 

از سوی دیگر، اتحادیه اعلام داشته اظهار نظر امانوئل مکرون درباره ضرورت حضور عربستان در مذاکرات برجامی نظر شخصی رئیس‌جمهوری فرانسه بوده و ارتباطی به مواضع سایر اروپایی‌ها ندارد. همچنین اتحادیه به برجام کنونی پایبند است.

 

سخنگوی وزارت خارجه ایران هم همزمان گفته بازگشت آمریکا به برجام نیازی به مذاکره مجدد ندارد، با این حال ظریف در پاسخ به همتای آمریکایی خود که گفته ایران باید ابتدا به تعهدات برجامی عمل کند، از امکان طراحی مکانیسمی سخن گفته که می‌تواند از سوی تهران و واشنگتن در این زمینه اجرایی شود؛ مکانیسمی که معلوم نیست بدون مذاکرات حداقلی یا دست‌کم میانجیگری یک بازیگر ثالث درباره جزئیات آن چگونه می‌توان طراحی و برای اجرای آن برنامه‌ریزی کرد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات