تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 - 14:41
کد خبر : 5397

شفافیت آرا و دوشقگی اصولگرایان

شفافیت آرا و دوشقگی اصولگرایان

“شفافیت“، شعار اصولگرایان در انتخابات یازدهم مجلس بود؛ جریانی که بر مجلس گذشته بخاطر رد “شفافیت آرای نمایندگان” خرده می‌گرفت که در این زمینه قصور کرده است.   به گزارش ایران مامن، در حالی که ۱۷۷ نفر از نمایندگان اصولگرا پای طرح شفافیت آرا را امضا کرده بودند، ۲۴ نماینده پا پس کشیدند تا این

شفافیت“، شعار اصولگرایان در انتخابات یازدهم مجلس بود؛ جریانی که بر مجلس گذشته بخاطر رد “شفافیت آرای نمایندگان” خرده می‌گرفت که در این زمینه قصور کرده است.

 

به گزارش ایران مامن، در حالی که ۱۷۷ نفر از نمایندگان اصولگرا پای طرح شفافیت آرا را امضا کرده بودند، ۲۴ نماینده پا پس کشیدند تا این طرح نتواند دو سوم آرای لازم را کسب کند. حالا از یک سمت سیل انتقادات به سمت این جریان سیاسی روانه شده و از سوی دیگر انتقاد گروه‌های سیاسی اصولگرا نسبت به عملکرد یکدیگر سبب شکاف میان نیروهای این جریان شده است.

اعضای جبهه پایداری می‌گویند قالیباف قدرت یکپارچه کردن اصولگرایان را ندارد و از سوی دیگر به برخی نمایندگان که نه تنها در رای به شفافیت بلکه در سیاست‌ورزی نیز دورویی سیاسی از خود به نمایش گذاشتند به شدت انتقاد می‌کنند؛ نمایندگانی که جلو دوربین تلویزیون از شفافیت و لزوم رای به آن سخن گفتند اما در عمل به آن رای منفی دادند و اتفاقات مجلس دهم را تکرار کردند.

 

در مجلس گذشته هم اکثر نمایندگان به شفافیت اعتقادی نداشتند و شخصیت‌هایی چون “علی مطهری” مطرح می‌کردند با وجود گروه‌های فشار، شفافیت آرا تصمیمات نمایندگان را غیر واقعی و خالی از مصلحت برای کشور می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ztthdufjfe سه شنبه , ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۴:۵۵

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات