تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 - 10:42
کد خبر : 6170

فرهنگ مرگ؛ از گورستان لاکچری تا جامه‌درانی

فرهنگ مرگ؛ از گورستان لاکچری تا جامه‌درانی

ویتنام برای بسیاری، یادآور جنگ‌های کمونیستی با آمریکا است اما این روزها نامش بخاطر قبرستانی لاکچری سر زبان‌ها افتاده است.   مجاور روستایی به نام ان بنگ (An Bang)، قبرستانی با بناهای ده‌هاهزار دلاری وجود دارد که البته اکنون جاذبه‌ای گردشگری شده است. مقبره‌هایی که پیرامون آن روستاییان بشدت فقیری زندگی می‌کنند. بیشتر واکنش‌ها به

ویتنام برای بسیاری، یادآور جنگ‌های کمونیستی با آمریکا است اما این روزها نامش بخاطر قبرستانی لاکچری سر زبان‌ها افتاده است.

 

مجاور روستایی به نام ان بنگ (An Bang)، قبرستانی با بناهای ده‌هاهزار دلاری وجود دارد که البته اکنون جاذبه‌ای گردشگری شده است. مقبره‌هایی که پیرامون آن روستاییان بشدت فقیری زندگی می‌کنند.

بیشتر واکنش‌ها به این موضوع در مذمت مرده‌پرستی و رواج خرافات و … است اما با نگاهی به آداب و سنن کشورها، حوزه‌ای منحصر به فرد با عنوان «فرهنگ مرگ» به چشم می‌آید.

به گزارش ایران مامن، چندی پیش خبر نصب سنگ‌قبرهایی در دانمارک و سوئد منتشر شد که از طریق کدهای QR زندگی‌نامه متوفی را پخش می‌کند و به دنبال آن ترک‌ها به سرعت از این تکنولوژی استقبال کردند تا در حوزه فرهنگ مرگ هم چشم‌وهمچشمی با اروپایی‌ها را به نمایش بگذارند.

 

از دید برخی ناظران، شدت گریه و زاری در فرهنگ ما جدا از تالمات روحی تا حدی متاثر از ضروریات حفظ ظاهر است؛ گویی فرهنگ مرگ دریچه‌ای است تا نشان ‌دهد افراد طی زندگی خود چگونه فکر می‌کنند و چه چیزهایی برایشان اهمیت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات