تاریخ انتشار : یکشنبه 2 خرداد 1400 - 23:48
کد خبر : 8054

اوضاع بازارها در برهه پیشخور اخبار برجامی

اوضاع بازارها در برهه پیشخور اخبار برجامی

شاخص کل بازار سرمایه دومین روز خرداد هم افت کرد و با کاهش ۱.۸درصدی به رقم یک میلیون و ۱۰۸ هزار واحد رسید.   با توجه به تحولات امروز و چند روز اخیر سود سرمایه‌گذارانی که در ۲۰خرداد سال ۹۹ سبدی متنوع از شرکت‌های بورسی را خریداری کرده بودند، به‌طور کامل تبخیر شد. ضمن آنکه

شاخص کل بازار سرمایه دومین روز خرداد هم افت کرد و با کاهش ۱.۸درصدی به رقم یک میلیون و ۱۰۸ هزار واحد رسید.

 

با توجه به تحولات امروز و چند روز اخیر سود سرمایه‌گذارانی که در ۲۰خرداد سال ۹۹ سبدی متنوع از شرکت‌های بورسی را خریداری کرده بودند، به‌طور کامل تبخیر شد. ضمن آنکه دیروز بیشترین خروج پول حقیقی در سال ۱۴۰۰ رقم خورد و با افت قیمت قریب به اتفاق سهام، یکی از قرمزترین روزهای بورس ثبت شد.

 

این ریزش‌ها در شرایطی است که اخبار برجامی با خوش‌بینی طرفین مذاکرات به گوش می‌رسد اما می‌توان گفت بازارهای ارز و سرمایه خوش‌بینی‌های برجامی را پیشخور کرده‌اند و اکنون در وضعیت ناامیدی، کرختی و بی‌تفاوتی به سرمی‌برند.

 

بسیاری از کارشناسان می‌گویند به رغم ریزش ارزهای دیجیتال، بورس دیگر جذابیتی برای سرمایه‌گذاران ندارد و همین باعث شده صف خریدها کوتاه و کوتاه‌تر شود.جالب اینکه در ازای کاهش ۱۱درصدی ارزش صف‌های خرید، صفوف فروش‌ هم به نسبت دیروز ۱۴ درصد افت کرد.

 

در بازار مسکن هم رسانه‌ها از کاهش یک تا ۴ درصدی قیمت به ویژه در مناطق پرمعامله پایتخت (مناطق ۲و۴) خبردادند؛ وضعیتی که کارشناسان آن را متاثر از رکود معاملات و انتظارات کاهشی می‌دانند.

 

اوضاع این روزهای بازارها را می‌توان رکودی کم‌سابقه زیر سایه صبر و انتظار برای مشخص شدن نتایج انتخابات و مذاکرات برجامی تعبیر کرد با این تفاوت که بر خلاف سال ۹۲ چشم‌انداز چندان مثبتی نسبت به روزهای آینده کمتر به چشم می‌آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات