تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 22:59
کد خبر : 6249

پشت‌پرده مجادلات FATF چیست؟

پشت‌پرده مجادلات FATF چیست؟

همزمان با اعلام دبیر مجمع تشخیص مصلحت مبنی بر تعویق بررسی ۲ لایحه باقی‌مانده FATF به سال آینده، امضای نامه‌ای با حدود ۲۰۰ امضای نمایندگان خطاب به رئیس مجمع برای ردِ لوایح خبرساز شد.   همچنین برخی نمایندگان هم اظهارنظرهای جالبی داشتند از جمله «علیرضا سلیمی» از اعضای هیات رئیسه مجلس که گفته اگر FATF

همزمان با اعلام دبیر مجمع تشخیص مصلحت مبنی بر تعویق بررسی ۲ لایحه باقی‌مانده FATF به سال آینده، امضای نامه‌ای با حدود ۲۰۰ امضای نمایندگان خطاب به رئیس مجمع برای ردِ لوایح خبرساز شد.

 

همچنین برخی نمایندگان هم اظهارنظرهای جالبی داشتند از جمله «علیرضا سلیمی» از اعضای هیات رئیسه مجلس که گفته اگر FATF صادق است اطلاعات ترور شهید سلیمانی و فخری‌زاده را ارائه کند. «علی نیکزاد» نایب رئیس مجلس هم اظهار داشته پذیرش FATF به معنای لو دادن راه دور زدن تحریم‌ها است.

در فضای رسانه‌ای به گونه فریاد می‌زنند که گویی نقل و انتقال پول در دوران تحریم از طریق کانال های بانکی و مجاز صورت گرفته و می‌گیرد. بازگویی خاطرات دوستان ایران به خوبی بیانگر نحوه جابجایی و انتقال مبالغ هنگفت است.

 

فضای پرسشگری باید به سمتی برود که دقیقا مشخص شود نگرانی حامیان و مخالفان الحاق به کارگروه اقدام ویژه مالی و نیز عده‌ای از اصحاب قدرت و ثروت درباره لوایح مبارزه با پولشویی از چه جهت است.

 

آیا پای به خطر افتادن منافع افرادی در میان است که با تاسیس ده‌ها بانک و موسسه مالی در حال کسب درآمد از ربای خالصند؟

 

دلسوز ایران

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات