تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399 - 15:39
کد خبر : 6322

«اعتماد ملی»؛ مشت نمونه خروار «اصلاحات»

«اعتماد ملی»؛ مشت نمونه خروار «اصلاحات»

حزب «اعتماد ملی» پوست‌اندازی کرده است. بعد یک دهه خالی بودن جایگاه دبیرکلی این حزب که نشانی از اعتراض سیاسی به حصر «مهدی کروبی» بود، حالا اعلام شده با اصرار دبیر کل سابق بر استعفا و اکثریت آرا، «الیاس حضرتی»‌ به عنوان دبیر کل جدید انتخاب شده است. این اولین تلاش حضرتی برای تصاحب جایگاه

حزب «اعتماد ملی» پوست‌اندازی کرده است. بعد یک دهه خالی بودن جایگاه دبیرکلی این حزب که نشانی از اعتراض سیاسی به حصر «مهدی کروبی» بود، حالا اعلام شده با اصرار دبیر کل سابق بر استعفا و اکثریت آرا، «الیاس حضرتی»‌ به عنوان دبیر کل جدید انتخاب شده است.

این اولین تلاش حضرتی برای تصاحب جایگاه دبیرکلی نبود. در سال ۹۷ دورخیز او برای جانشینی کروبی به تنش‌های شدید درون‌حزبی انجامید. البته در آن زمان دعوای بر سر قائم مقامی بود.

 

دو سال پیش با اعلام انتخاب حضرتی به عنوان قائم مقام، «رسول منتجب نیا» که با تغییرات در راس مدیریت حزب مخالف بود، با انتشار نامه‌ای خطاب به اعضای اعتماد ملی در سراسر کشور، تغییرات را غیرقانونی و خود را رسما قائم مقام حزب خواند.

الیاس حضرتی

 

به گزارش ایران مامن، هرچند در ابتدای کشمکش‌ها، برخی در توئیتر مدعی شدند عده‌ای تحت عنوان «گروه فشار» به جلسه حزب حمله کرده‌اند، اما ساعتی بعد کانال «اعتمادیون» وابسته به اعضای حزب اعتماد ملی چنین توضیح داد که دعوا داخلی بوده است.

 

حضرتی اکنون در جایگاه کسی نشسته که خود را «نلسون ماندلا» عرصه سیاسی ایران می‌بیند و ظاهرا هم توانسته جای پای خود را محکم کند.

رسول منتجب نیا

 

در عوض، منتجب نیا در حزب تازه تاسیس «جمهوریت» و در کنار جداشدگان اعتماد ملی با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند؛ چنانکه اواخر بهمن ماه از خنثی‌شدن کودتا در جمهوریت خبر داده و خواهان تصفیه چند نفر شده بود.

 

اوضاع اردوگاه سابق اعتماد ملی که از مجلس هفتم پرنماینده‌ترین تشکل اصلاح‌طلب در مجلس به شمار می‌رفت، از دید برخی ناظران اکنون مُشتی نمونه خروار جریان اصلاحات به چشم می‌آید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات