تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردین 1400 - 22:59
کد خبر : 6737

شوراها و دلایل رنگین‌کمان فساد؛ از ریحانه درفشی تا مجلس انقلابی

شوراها و دلایل رنگین‌کمان فساد؛ از ریحانه درفشی تا مجلس انقلابی

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا ۲۶اسفندماه پایان یافت.   شوراها که به پارلمان‌های شهری معروفند عهده‌دار تعیین شهردار، نظارت بر خدمات شهری‌ و جلوگیری از بروز تخلفاتند حال آنکه نام شوراها طی سال‌های اخیر بارها با انواع تخلفات مالی، اخلاقی، زد و بند و دستگیری و بعضا انحلال گره خورد. در شهری مانند

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا ۲۶اسفندماه پایان یافت.

 

شوراها که به پارلمان‌های شهری معروفند عهده‌دار تعیین شهردار، نظارت بر خدمات شهری‌ و جلوگیری از بروز تخلفاتند حال آنکه نام شوراها طی سال‌های اخیر بارها با انواع تخلفات مالی، اخلاقی، زد و بند و دستگیری و بعضا انحلال گره خورد.

در شهری مانند پرند پنج عضو شورای اسلامی داری پرونده بودند که علاوه بر آنان دو نفر دیگر که با این اعضا ارتباط داشتند همگی به ۵ سال حبس محکوم شدند.

 

تخلفات رنگارنگ در زمینه ساخت‌وساز، تسهیل‌گری و سفارش در کمیسیون ماده ۱۰۰، عدم رعایت شأن شورا و به‌کارگیری پیمانکاران منتسب به اقوام از جمله بیشترین تخلفات اعضای شوراهای شهر در سراسر کشور گزارش شده است.

 

به گزارش ایران مامن، در برخی مناطق اوضاع این تخلفات آنقدر درهم تنیده و پیچیده بود که باعث تعجب افکارعمومی از این حجم از تخلفات شد.

 

در شهر بابل که اعضای شورای شهر و شهردار بازداشت شدند؛ انباشتگی فساد اخلاقی، دسیسه و باج‌خواهی مردم، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را شوکه کرد.

تصویری از ریحانه درفشی تنها زن داور بین المللی کاراته استان مازندران که اخبار و شایعات فراوانی درباره ارتباط نامشروع او با هفت نفر از اعضای شورای شهر بابل منتشر شد.

 

با وجود این حجم از نابسامانی‌ها، تمرکز نمایندگان مجلس بر انتخابات ریاست‌جمهوری باعث شد تا انتخابات دور ششم شوراها هم راه ادوار قبلی را در پیش‌گیرد. البته تکرار رنگین‌کمان فساد و تخلف شاید به دلیل عادی‌شدن، این بار شوک و شگفتی کمتری به بار آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات