تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردین 1400 - 23:41
کد خبر : 6749

توصیه «بروکینگز» به بایدن برای بقا در افغانستان

توصیه «بروکینگز» به بایدن برای بقا در افغانستان

موسسه بروکینگز به عنوان یکی از اندیشکده‌های مطرح آمریکایی، ادامه حضور نظامی آمریکا در افغانستان را به سود هر ۲ کشور می‌داند.   به نوشته بروکینگز، «جو بایدن» قطعاً باید هزینه‌های ۱۰میلیارد دلاری و تداوم حضور ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی از مجموع ۹۰۰۰ نیروی ناتو را متقبل شود در غیر این صورت، خروج نیروهای سایر متحدان

موسسه بروکینگز به عنوان یکی از اندیشکده‌های مطرح آمریکایی، ادامه حضور نظامی آمریکا در افغانستان را به سود هر ۲ کشور می‌داند.

 

به نوشته بروکینگز، «جو بایدن» قطعاً باید هزینه‌های ۱۰میلیارد دلاری و تداوم حضور ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی از مجموع ۹۰۰۰ نیروی ناتو را متقبل شود در غیر این صورت، خروج نیروهای سایر متحدان و تعداد کشته‌های آمریکایی افزایش یافته و همه نتایج ۲۰ سال جنگ در افغانستان بر باد می‌رود.

از این منظر، نتیجه رها کردن افغانستان، هجوم عظیم پناهجویان به پاکستان است که خطر بی‌ثباتی در این کشور مهم با بیش از ۲۲۰ میلیون جمعیت را در پی دارد.

 

در گزارش این اندیشکده آمده است: افغانستان جدید و کوچک شبیه کردستان عراق، یک نقطه مثبت و دوست غرب خواهد بود. این کشور نه تنها از کمک‌های مالی بلکه از توانایی‌های نظامی و اطلاعاتی غرب نیز استقبال می‌کند.

احتمالاً مساله تروریسم ابعادی تازه می‌یابد، زیرا در آینده احتمال جدایی طالبان از القاعده کمتر می‌شود. شمار کشته‌های جنگ افغانستان هم که به ده‌ها هزار نفر در سال می‌رسد، چند برابر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات