تاریخ انتشار : جمعه 13 فروردین 1400 - 19:33
کد خبر : 6890

ایران و غرب؛ پایان تعطیلات یا آغاز نمایش دیپلماسی؟

ایران و غرب؛ پایان تعطیلات یا آغاز نمایش دیپلماسی؟

با پایان تعطیلات نوروزی ما، مذاکرات ایران با طرف‌های خارجی روی دور تند قرار گرفته است و به‌غیر از برجامی‌‌ها، حتی اوکراین و کانادا هم برای چانه‌زنی جدید با تهران اعلام آمادگی‌کرده‌اند.   در آستانه جلسه مجازی امروز (جمعه۱۳فروردین) کمیسیون مشترک ایران و ۱+۴، «گاردین» مدعی مذاکرات محرمانه نمایندگان تهران با تروئیکای اروپایی شد و

با پایان تعطیلات نوروزی ما، مذاکرات ایران با طرف‌های خارجی روی دور تند قرار گرفته است و به‌غیر از برجامی‌‌ها، حتی اوکراین و کانادا هم برای چانه‌زنی جدید با تهران اعلام آمادگی‌کرده‌اند.

 

در آستانه جلسه مجازی امروز (جمعه۱۳فروردین) کمیسیون مشترک ایران و ۱+۴، «گاردین» مدعی مذاکرات محرمانه نمایندگان تهران با تروئیکای اروپایی شد و نوشت استقبال آمریکا از این گفت‌وگوها، امیدها برای احیای برجام را افزایش داده‌‌است.

 

با این حال و آنچنان که پایگاه خبری «اکسیوس» نوشته، نبود کانال ارتباطی مستقیم میان تهران و واشنگتن باعث تداوم و حتی تشدید سوءتفاهمات متقابل شده و آژانس هم از توسعه اقدامات غنی‌سازی هسته‌ای ایران در نطنز خبر داده که طبیعتا بر روند مذاکرات تاثیرگذار است.

 

 

در این میان، گزارش «پولیتیکو» از پیشنهاد آمریکایی‌ها برای آزادسازی ۱۵میلیارد دلار ایران در اروپا در ازای توقف غنی‌سازی ۲۰درصدی قابل تامل بود که البته «نورنیوز» نزدیک به شورای عالی امنیت ملی آن را تکذیب کرد.

 

به گزارش ایران مامن، با توجه به اصرار دولت بایدن بر تداوم ساختار تحریم‌ها و رونمایی اروپا از تحریم‌های حقوق‌بشری علیه تهران، برخی ناظران بر خلاف تحلیل و تصورهای پیشین می‌گویند احتمالا تا قبل از تعویض دولت در ایران شاهد نمایش دیپلماسی خواهیم بود تا ثمربخشی آن.

 

در این صورت، ادامه مذاکرات امروز که سه‌شنبه به شکل حضوری صورت می‌گیرد شاید چیز زیادی را وین تغییر ندهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات