تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1400 - 21:14
کد خبر : 7107

هراس روسیه از حمله تلافی‌جویانه آمریکا؛ جنگ صفر و یکی

هراس روسیه از حمله تلافی‌جویانه آمریکا؛ جنگ صفر و یکی

روس‌ها در کنار چینی‌ها و کره شمالی از متهمان اصلی حملات سایبری به آمریکا محسوب می‌شوند اما در دنیای دیجیتال هم جنگ دو سر دارد.   چندی پیش سازمان­ های اطلاعاتی روسیه با صدور بیانیه ­ای در رابطه با حملات تلافی­ جویانه هکرهای آمریکا هشدار داده­ اند.   دولت روسیه با صدور یک راهنمای امنیت

روس‌ها در کنار چینی‌ها و کره شمالی از متهمان اصلی حملات سایبری به آمریکا محسوب می‌شوند اما در دنیای دیجیتال هم جنگ دو سر دارد.

 

چندی پیش سازمان­ های اطلاعاتی روسیه با صدور بیانیه ­ای در رابطه با حملات تلافی­ جویانه هکرهای آمریکا هشدار داده­ اند.

 

دولت روسیه با صدور یک راهنمای امنیت سایبری برای مشاغل حساس به آنها در رابطه با انتقام آمریکایی­ ها هشدار داده است. ادعا می­ شود این هشدار بر مبنای اطلاعات و یافته ­های آژانس روسی «مرکز هماهنگی ملی حوادث رایانه ­ای» تهیه و تنظیم شده است. یافته­ های این شرکت روسی نشان می‌دهد بعد از حمله سایبری گسترده اخیر که عمده نهادها و شرکت‌های حساس آمریکا هدف قرار گرفتند؛ دولت «جو بایدن» در نظر دارد در مقام تلافی زیرساخت­ های مهم روسیه را هدف قرار دهد.

 

برای مقابله با حملات احتمالی آمریکا این شرکت روسی خواستار به روزرسانی برنامه­ های کامپیوتری، اطمینان از پیکر­بندی ابزارهای امنیتی، آموزش استفاده از روش ­های فیشینگ توسط کاربران، تقویت برنامه ­های قدیمی، تقویت امنیت ایمیل­ ها و اتخاذ یک رویکرد ملی جامع شده است.

 

 

با انتشار خبر حملات سایبری گسترده به آمریکا در اواخر ۲۰۲۰، چهار نهاد مسئول امنیت سایبری این کشور از جمله سازمان اف.بی.آی، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA)، اداره کننده اطلاعات ملی (DNI) و آژانس امنیت ملی (NSA) با انتشار بیانیه‌ای مشترک رسماً دولت روسیه را مسئول رهبری حمله سایبری به وزارتخانه‌ها و شرکت‌های آمریکایی اعلام کردند.

 

اظهارات مقام­ های آمریکایی نشان می ­دهد یک گروه سایبری روس مسئول حمله به شرکت «سولار ویندز» بوده و هدف از این حملات جمع‌آوری داده از مراکز حساس عنوان شده است. این بیانیه تلویحا گزارش ابتدایی «واشنگتن پست» را تأیید و گروه هکری روس را با اسم « APT29 » معرفی کرده است.

 

عنوان « APT29 » در میان کارشناسان امنیتی اسم رمزی است که برای اشاره به گروه‌های هک وابسته به سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) مورد استفاده قرار می­ گیرد.

 

موضوع دیگری که در رابطه با حمله سایبری صورت گرفته به آمریکا باید مورد توجه قرار گیرد این است که با وجود انتشار دیرهنگام خبر این حمله سایبری، زمان واقعی آن اوایل سال ۲۰۲۰ بوده که در آن عمده نهادهای وابسته به وزارت دادگستری، وزارت خارجی و انبوهی دیگر از نهادهای حساس هدف قرار گرفتند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات