تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 - 12:43
کد خبر : 7382

مسکن مهر می‌خریم یا ملی؟

مسکن مهر می‌خریم یا ملی؟

مسکن از درشت‌ترین اقلامی است که طی یک دهه قیمت آن پرکشید و از دسترس خرید میلیون‌ها نفر خارج شد.   منتقدان دولت می‌گویند ریشه نابسامانی اوضاع مسکن، عملکرد فاجعه‌بار دوره وزارت «عباس آخوندی» است که از ابتدا با «انبوه‌سازی» مخالف بود، پروژه «مسکن مهر» را «مزخرف» می‌‌دانست و «مسکن اجتماعی» هم از حد حرف

مسکن از درشت‌ترین اقلامی است که طی یک دهه قیمت آن پرکشید و از دسترس خرید میلیون‌ها نفر خارج شد.

 

منتقدان دولت می‌گویند ریشه نابسامانی اوضاع مسکن، عملکرد فاجعه‌بار دوره وزارت «عباس آخوندی» است که از ابتدا با «انبوه‌سازی» مخالف بود، پروژه «مسکن مهر» را «مزخرف» می‌‌دانست و «مسکن اجتماعی» هم از حد حرف فراتر نرفت.

 

در مقابل، دولتی‌ها می‌گویند بخش اعظم تعهدات مسکنی دولت قبل را به انجام رسانده‌اند. بنابر آمار اعلام شده، از ۲میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، فقط ۳۱ درصد در دوره احمدی‌نژاد ساخته شده و بقیه کار را دولت روحانی پیش برده است.

 

به گفته «محمد اسلامی» وزیر مسکن و شهرسازی، پرونده مسکن مهر با تحویل ۳۰هزار واحد باقی‌مانده تا پایان دولت دوازدهم بسته می‌شود.

 

 

اسلامی در تازه‌ترین اظهارنظر، روز ۳۰فروردین‌ماه گفته با تخلیه حباب مسکن و عرضه «مسکن ملی» قیمت‌ها در این بازار شکسته‌خواهد شد؛ اظهارنظری که با گران شدن رسمی قیمت سیمان درآمیخت و تردیدها درباره این پیش‌بینی را به اوج رساند.

 

به گزارش ایران مامن، از دید کارشناسان، مسکن ملی که با هدفگذاری ساخت ۶۰۰ هزار واحد در قالب پروژه‌های واگذاری گروهی زمین، پروژه‌های مشارکتی، پروژه‌های متوسط و بزرگ‌ مقیاس، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و تفاهم‌نامه با سایر وزارتخانه‌ها از اواسط سال ۹۸ کلنگ خورد، به دلیل مشکلات نقدینگی و عدم تمایل سازندگان لاکپشتی حرکت می‌کند و مشوق‌هایی مثل اعطای وام ۳۰۰ میلیونی هم نتوانسته این فرایند کند را تسریع کند. به همین خاطر معلوم نیست بتواند خود را به سرعت رشد تقاضا برساند.

 

در این فضا انتقادات به دولت بالا گرفته و منتقدان می‌گویند اسلامی که از بدو وزیر شدن تا به امروز توصیه‌اش به مردم بوده که «نخرید تا ارزان شود»، حالا درانتهای دولت روحانی به یک‌باره به شهر پرند که به «پایتخت مسکن مهر» معروف است سری زده و می‌کوشد پروژه نیمه کاره مسکن مهر را با عنوان جدید مسکن ملی به نام خود سند بزند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات