تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 - 21:10
کد خبر : 7756

کفگیر انتخابات و ته دیگ اصلاحات

کفگیر انتخابات و ته دیگ اصلاحات

صفحه یک روزنامه «سازندگی» امروز، ناامیدکننده‌ترین تصویر ممکن از اردوگاه اصلاح‌طلبان در آستانه ثبت‌نام نامزدها بود.   مصطفی میرسلیم عضو قدیمی موئتلفه و نامزد انتخابات قبلی امروز خطاب به قالیباف و رئیسی گفت مگر قحط الرجال است که می‌خواهید نامزد شوید. این پرسش حداقل در مورد اردوگاه اصلاحات پاسخی کاملا مشخص دارد.   سازندگی هر

صفحه یک روزنامه «سازندگی» امروز، ناامیدکننده‌ترین تصویر ممکن از اردوگاه اصلاح‌طلبان در آستانه ثبت‌نام نامزدها بود.

 

مصطفی میرسلیم عضو قدیمی موئتلفه و نامزد انتخابات قبلی امروز خطاب به قالیباف و رئیسی گفت مگر قحط الرجال است که می‌خواهید نامزد شوید. این پرسش حداقل در مورد اردوگاه اصلاحات پاسخی کاملا مشخص دارد.

 

سازندگی هر چند علاوه بر تصاویر اعضای لیست چهارده نفره مجمع ملی جبهه‌ اصلاحات ایران، عکس آذری جهرمی و علی مطهری را هم منتشر کرد اما از این جمع ۱۶نفره تنها ۸ نفر منجمله زهرا شجاعی، نامزدهای دارای قابلیت عبور از فیلتر شورای نگهبان معرفی شده‌اند.

شمای کلی از این تصویر واقعیتی بزرگ و تلخ برای اصلاح طلبان است؛ جریانی که در هر انتخاباتی از نظارت استصوابی شورای نگهبان می‌نالد اما اصلی‌ترین راهکارش به اذعان تئوری پردازان این جریان، ایفای نقش رحم اجاره‌ای بوده و با چالش‌هایی که برای ظریف به وجود آمده خود را در بن‌بستی سیاسی گرفتار می‌بیند.

 

انتخابات مجلس دهم، شوراهای دوره پنجم و حتی سهمیه‌های اصلاح‌طلبی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم فرصت‌هایی طلایی برای تربیت نسلی بود که می‌توانست دست کم یک دوجین نامزد را برای این جریان به بار آورد. این در حالی است که لیست‌های امید به وجه المصالحه محمدرضا عارف، اطرافیانش و معدودی از پدرسالارهای اصلاح طلب تبدیل شد.

 

طی سالیان اخیر نهایت تلاش برای چرخش نخبگان و جوانگرایی در این جریان، ایجاد حزب ندا به عنوان نسل دوم اصلاحات در سال ۹۳ بود که پس از برخورد ضربات متعدد از سوی قدیمی‌های اصلاحات، عملا تبدیل به دستگاه و بارگاه صادق خرازی به عنوان یکی از همین پدرسالارها شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات