تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1400 - 15:02
کد خبر : 8760

تاخت‌وتاز بتا و دلتای واکسن‌گریز

تاخت‌وتاز بتا و دلتای واکسن‌گریز

بعد از انتشار اظهارات برخی از اعضای کمیته علمی ستاد کرونا درباره چرخش ویروس دلتای هندی در کشور و رسیدن آن به پایتخت، فرمانده عملیات مقابله با کرونا تهران اظهار داشت هنوز گزارشی از ابتلا به گونه جهش‌یافته در پایتخت نداشته‌ایم.   به گفته علیرضا زالی و دیگر اعضای علمی ستاد کرونا، شدت سرایت نوع

بعد از انتشار اظهارات برخی از اعضای کمیته علمی ستاد کرونا درباره چرخش ویروس دلتای هندی در کشور و رسیدن آن به پایتخت، فرمانده عملیات مقابله با کرونا تهران اظهار داشت هنوز گزارشی از ابتلا به گونه جهش‌یافته در پایتخت نداشته‌ایم.

 

به گفته علیرضا زالی و دیگر اعضای علمی ستاد کرونا، شدت سرایت نوع جدید بیشتر است و هر فرد مبتلا می‌تواند ۸ تا ۱۲ نفر را درگیر کند.

 

با وجود ابهامات در وضعیت تهران و نواحی مرکزی، موج تازه کرونا در استان‌های جنوبی آغاز شده و بنابر اخبار رسانه‌های محلی، شمار مبتلایان در استان‌های یزد، کرمان و حتی مرکزی افزایشی است.

 

پیش از این آژیر خطر همه‌گیری دوباره کرونا از مرزهای غربی و شرقی به صدا درآمده بود.

 

به گفته مسعود یونسیان متخصص اپیدمیولوژی، ویروس هندی یا دلتا شبیه ویروس بتا (ویروس آفریقایی) خواص مقاومت مقابل واکسن یا واکسن‌گریزی را نشان داده است.

 

در میان اظهارنظرهای متفاوت درباره کارآیی واکسن روسی «اسپوتنیک وی» برابر گونه‌های جهش‌یافته کرونا، دیروز خط تولید تحت لیسانس این واکسن در استان البرز با ظرفیت ماهانه ۲میلیون دوز در استان البرز راه‌اندازی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات