تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400 - 20:19
کد خبر : 8802

تحلیل رهبر انقلاب و دیگران از مشارکت انتخاباتی و آرای باطله

تحلیل رهبر انقلاب و دیگران از مشارکت انتخاباتی و آرای باطله

* رهبر انقلاب در سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و در دیدار با مقامات عالی قضایی ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه قضا و بیان تفاوت دیدگاه با برخی نظرات شورای نگهبان بیان داشت: «کارشناس‌ها می‌گویند لااقل ۱۰درصد عدم مشارکت‌ها مربوط به کرونا است. مشارکت نزدیک ۶۰درصد است و این چیز خوبی است.» همچنین «آرای

* رهبر انقلاب در سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و در دیدار با مقامات عالی قضایی ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه قضا و بیان تفاوت دیدگاه با برخی نظرات شورای نگهبان بیان داشت: «کارشناس‌ها می‌گویند لااقل ۱۰درصد عدم مشارکت‌ها مربوط به کرونا است. مشارکت نزدیک ۶۰درصد است و این چیز خوبی است.» همچنین «آرای باطله ابدا دلیل جدایی افراد از نظام نیست.»

 

* در دیگر تحلیل‌ها، محمود صادقی نمایند سابق تهران کاهش مشارکت را سبب «خسران جمهور» و آرای باطله را نشانگر «گسترش نارضایتی» در کشور دانسته است. در مقابل، سیداحمد خاتمی انتخابات را «آبرومند» توصیف کرده است.

 

* در ادامه اعتصابات کارگران شرکت‌های نفت و پتروشیمی، چهره‌هایی چون رضا پهلوی و محمود احمدی نژاد از آنان اعلام حمایت کردند.

 

* به گفته سخنگوی وزارت خارجه درباره توافق با آژانس هیچ تصمیم‌گیری نشده است. رئیس مجلس هم اظهار داشته فیلم‌های ضبط شده از تاسیسات هسته‌ای به آژانس تحویل داده نخواهد شد.

 

* برخی رسانه‌ها درباره جزئیات طرح اخیر مجلس نوشته‌اند در صورت تصویب آن همه سرویس‌های کاربردی مهم خارجی فیلتر می‌شوند. مسعود پزشکیان نماینده تبریز در این باره گفته با حمام و رادیو هم مخالفت کردیم اما راه به جایی نبرد. وزیر ارتباطات هم اظهار داشته حکمرانی سایبری باید برای بهره‌گیری باشد نه انسداد.

 

* بنا به گفته رئیس قوه قضاییه خبرنگار و عزیزی که در فضای دیجیتال کار می‌کند باید با انصاف قلم بزند.

 

* محمدباقر قالیباف مدعی است با همین شرایط تحریمی می‌توان پنج ساله آرامش و ثبات را به زندگی مردم آورد. کیهان هم دلیل سانحه اتوبوس خبرنگاران و سربازمعلم‌ها را بزرگنمایی تحریم‌ها دانسته است.

 

* رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد نیروهای مسلح اعلام داشت سربازفراری‌ها خود را معرفی کنند تا از تخفیف ویژه برخوردار شوند.

 

* فرمانده کل سپاه از تولید پهپادی با برد ۷۰۰۰ کیلومتری خبر داد.

 

* معاون وزیر نیرو گفت ۳۰۰ شهر ایران در وضعیت تنش آبی قرار دارند.

 

* رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور برای بازگشت افرادی مانند بهروز وثوقی چراغ سبز نشان داد.

 

* در میان حوادث شبانه‌روز گذشته شلیک مردی به همسرش مقابل ساختمان شورای حل اختلاف جیرفت و کشف قتل خانوادگی در شهرک اوج کرج شامل یک زوج و دختر خردسالشان خبرساز بود.

 

* ایلنا از استعفای چند تن از مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد پس از خودکشی یک دانشجوی پسادکترا خبر داد.

 

* بر اساس آخرین اعلان، مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی ۱۴خرداد برگزار می‌شود.

 

* به گفته وزیر کشور، قاچاق کالا و ارز به کشور سالی ۱۲.۵ میلیارد دلار بوده و تا ۴.۵ میلیارد هم از کشور قاچاق به خارج انجام شده که این رقم اکنون کاهش یافته است.

 

* خبرگزاری تسنیم بخاطر عدم برخورد مدیر شبکه سه با اظهارات حاشیه‌ساز دوستش بشیر حسینی از این دو انتقاد و به اخراج عادل فردوسی پور اشاره کرد.

 

* همزمان با پیشروی‌های طالبان در افغانستان، وزاری خارجه ۴۰ کشور در رم برای مقابله با داعش در آفریقا جمع شدند.

 

* به گزارش ایران مامن، تکذیب پیشنهاد نفتی سفیر ایران در بیروت از سوی وزارت نفت لبنان، اعلام ۱۰استان بدون جراح کودکان در کشور، افزایش ۸۰درصدی صادرات فرش دستباف، ابقای سرمربی تیم ملی فوتبال، ادامه حملات به شهروندان آلمانی با چاقو، آتش سوزی مهیب در ایستگاه قطاری در انگلیس و تبعات حمله آمریکا به نیروهای مقاومت در عراق و سوریه از دیگر موضوعات مورد توجه کاربران مجازی بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات