تاریخ انتشار : یکشنبه 13 تیر 1400 - 12:04
کد خبر : 8933

روش‌های جدید داده‌کاوی برای بافتن تور ضدجاسوسی

روش‌های جدید داده‌کاوی برای بافتن تور ضدجاسوسی

چندی پیش سرویس اطلاعات امنیتی نیوزلند(SIS)  اعلام کرد که موفق شده فردی را که با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی کار می کرده بازداشت کند. سرویس اطلاعات امنیتی در گزارش سالانه خود مدعی شده فرد بازداشت شده شهروند نیوزلند است اما به کشوری که برایش جاسوسی می کرده اشاره ای نکرده است.   تهیه کنندگان این گزارش

چندی پیش سرویس اطلاعات امنیتی نیوزلند(SIS)  اعلام کرد که موفق شده فردی را که با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی کار می کرده بازداشت کند. سرویس اطلاعات امنیتی در گزارش سالانه خود مدعی شده فرد بازداشت شده شهروند نیوزلند است اما به کشوری که برایش جاسوسی می کرده اشاره ای نکرده است.

 

تهیه کنندگان این گزارش مدعی‌اند متهم ذیل آزمایش یک روش مبارزه با جاسوسی شناسایی شده است؛ روشی که برای رصد فعالیت های مخفیانه جمع آوری اطلاعات و انتقال آن به سفارتخانه های خارجی طراحی شده است. به باور مقام های امنیتی نیوزلند با این ابتکار راه های نفوذ زیادی کشف شده و تلاش برای کاهش تهدیدها ادامه دارد.

 

در این رابطه پروفسور «آن ماری بردی» محقق علوم سیاسی دانشگاه کانتربری بعد از بررسی گزارش سالانه سرویس اطلاعات امنیتی نیوزلند و شواهد دیگر چین را به عنوان کشور هدایت کننده معرفی کرده است.

 

 

پروفسور بردی مدعی است در این گزارش دو نکته قابل تامل و مهم وجود دارد که از مشخصات اقدامات جاسوسی چین شناخته می شوند. اولین نشانه مورد توجه این است که اسناد سرقت شده جوامع دور از وطن (دیاسپورا) را مورد هدف قرار داده است، در حالی که چین جمعیت مهاجر قابل توجهی در نیوزلند دارد.

 

دومین نشانه انطباق این مورد با الگوی رفتاری چین در هدف قرار دادن نخبگان سیاسی است. به استناد گزارش سرویس اطلاعات امنیتی نیوزلند هدف از این عملیات تاثیرگذاری بر افراد و مقام های سیاسی بوده است. پروفسور بردی اقدام سرویس اطلاعات امنیتی در انتشار اسناد و جاسوسی صورت گرفته را گامی مهم و مثبت ارزیابی کرده و گفته این تحول بزرگی نسبت به شیوه های قبلی است و می تواند باور ذهنی مردم را نسبت به تهدیدهای خارجی تنظیم کند.

 

لازم به یادآوری است با توجه به اینکه نیوزلند به همراه انگلستان، آمریکا، استرالیا و کانادا عضو اتحادیه جاسوسی پنج چشم محسوب می شود، به صورت بالقوه می تواند به عنوان یکی از اهداف چین قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات