تاریخ انتشار : شنبه 19 تیر 1400 - 20:00
کد خبر : 9075

مدل ترکی مواجهه با اپیدمی

مدل ترکی مواجهه با اپیدمی

بنابر اعلام وزیر بهداشت ترکیه، ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال این کشور واکسینه شده‌اند و تعداد کل دوز‌های اول، دوم و سوم به بیش از ۵۶ میلیون دوز رسیده است.   چند روز پیش هم رئیس‌جمهور این کشور اظهار داشت: امیدوارم با واکسن داخلی تورک‌واک (TURKOVAC) که در آینده نزدیک استفاده خواهیم کرد، مبارزه

بنابر اعلام وزیر بهداشت ترکیه، ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال این کشور واکسینه شده‌اند و تعداد کل دوز‌های اول، دوم و سوم به بیش از ۵۶ میلیون دوز رسیده است.

 

چند روز پیش هم رئیس‌جمهور این کشور اظهار داشت: امیدوارم با واکسن داخلی تورک‌واک (TURKOVAC) که در آینده نزدیک استفاده خواهیم کرد، مبارزه با ویروس کووید-۱۹ را فراگیرتر کرده و کشور را به آینده‌ای سالم منتقل کنیم.

 

اقتصاد ترکیه از زمان شیوع کرونا تحت فشار زیادی قرار گرفته زیرا بخش‌های کلیدی آن از جمله گردشگری دچار مشکل شده است. ترک‌ها همچنین در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن شاهد تورم ۱۷.۵ درصدی بوده‌اند که بالاترین میزان طی ۲۵ماه اخیر بوده است.

 

در خصوص وضعیت اقتصادی ترکیه طی سال‌های اخیر باید گفت ارزش لیر پول ملی این کشور از سال ۲۰۱۸ تاکنون حدود ۵۰ درصد در برابر دلار تضعیف شده است.

 

ترکیه حدود یک هفته پیش سومین دور از محدودیت های کرونایی را لغو کرد تا شهروندان این کشور شرایط عادی زندگی را تجربه کنند.

 

تصاویر زیر کابین‌های ثبت‌نام و انجام تست پی سی آر در فرودگاه استانبول را نشان می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات