تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 تیر 1400 - 13:49
کد خبر : 9314

«اورون»های اسرائیلی در آسمان ایران محک می‌خورد؟

«اورون»های اسرائیلی در آسمان ایران محک می‌خورد؟

در ادامه حملات هوایی اسرائیل به سوریه، باز هم پایگاه‌های مقاومت در حوالی حلب هدف قرار گرفت.     پس از گره‌خوردن مذاکرات هسته‌ای و اعلام نگرانی غرب از جهش جمهوری اسلامی در غنی‌سازی اتمی، برخی تحلیلگران می‌گویند احتمالا تحرکات صهیونیست‌ها علیه اهداف سوری و نیز تاسیسات هسته‌ای ایران شدت خواهد یافت.   حدود ۲

در ادامه حملات هوایی اسرائیل به سوریه، باز هم پایگاه‌های مقاومت در حوالی حلب هدف قرار گرفت.

 

 

پس از گره‌خوردن مذاکرات هسته‌ای و اعلام نگرانی غرب از جهش جمهوری اسلامی در غنی‌سازی اتمی، برخی تحلیلگران می‌گویند احتمالا تحرکات صهیونیست‌ها علیه اهداف سوری و نیز تاسیسات هسته‌ای ایران شدت خواهد یافت.

 

حدود ۲ ماه پیش بود که اسرائیل از «اورون» که تبدیل‌یافته هواپیمای آمریکایی «جی-۵۵۰» است رونمایی کرد.

 

بنا به ادعای فرماندهان نیروی هوایی اسرائیل، این هواپیما که آشیانه اصلی آن پایگاه «نواتیم» در جنوب اراضی اشغالی قرار دارد، پیشرفته‌ترین هواپیمای جاسوسی منطقه است.

 

در تبلیغات مربوط به «اورون» ادعا شده این هواپیما در هر شرایط آب و هوایی قادر است اهدافش را شناسایی و همزمان چند هدف را رهگیری کند.

 

در رصد اطلاعاتی و منطقه عملیاتی این هواپیما، حلقه نخست، کشورهای هم‌مرز مانند سوریه و لبنان، حلقه دوم غیرهم‌مرزها نظیر عراق و یمن و در نهایت حلقه سوم آسمان ایران تعریف و احتمال به‌کارگیری آن بر فراز مناطقی چون نطنز مطرح شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات