تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 15:09
کد خبر : 9488

پیچ و تاب «لامبدا» نرسیده به قله پیک پنجم کرونا  

پیچ و تاب «لامبدا» نرسیده به قله پیک پنجم کرونا  

درباره عوارض تعطیلی ۶روزه تهران و البرز که یک هفته پیش آغاز شد، انتقادات روزبه‌روز بیشتر و شدیدتر می‌شود.   از سویی رئیس شورای شهر تهران از آثار منفی این تعطیلات و گذشتن آمار روزانه قربانیان در تهران از مرز ۱۵۰ نفر سخن می‌گوید و از سوی دیگر دبیر کمیته علمی کشوری کرونا اذعان می‌کند

درباره عوارض تعطیلی ۶روزه تهران و البرز که یک هفته پیش آغاز شد، انتقادات روزبه‌روز بیشتر و شدیدتر می‌شود.

 

از سویی رئیس شورای شهر تهران از آثار منفی این تعطیلات و گذشتن آمار روزانه قربانیان در تهران از مرز ۱۵۰ نفر سخن می‌گوید و از سوی دیگر دبیر کمیته علمی کشوری کرونا اذعان می‌کند تعطیلات فقط باعث پخش شدن بیماری از تهران به شهرهای شمالی شد.

 

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا «در یک هفته تعطیلی حدود ۱۷۰هزار خودرو یعنی نزدیک به ۵۰۰هزار نفر به سفر رفتند». علاوه بر این، ده‌ها هزار نفر با اتوبوس راهی مسافرت شدند؛ این وضعیت در روند تصاعدی یک پیک اپیدمی یعنی فاجعه.

 

دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ می‌گوید: جهشی با عنوان لامبدا (Lambda) به عنوان موتاسیونی جدید در کرونا اتفاق افتاده که می‌تواند هم روی سرایت‌پذیری و احتمالا هم قدرت بیماری‌زایی ویروس اثر بگذارد.

 

مقاومت لامبدا مقابل آنتی‌بادی‌ها در موارد کشف شده به گونه‌ای است که بسیاری از محققان نگرانی‌هایشان درباره دلتا و دلتا پلاس را کنار گذاشته و بر جهش جدید تمرکز کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات