تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 2:51
کد خبر : 11151

انقباضی یا انبساطی بودن سیاست‌های دولت هنوز معلوم نیست

انقباضی یا انبساطی بودن سیاست‌های دولت هنوز معلوم نیست

روند سینوسی شنبه‌های بورسی این هفته هم ادامه داشت تا این بار دقیقا برعکس اولین روز هفته گذشته، بازار با افت ۱.۵درصدی شاخص کل قرمزپوش شود.   بعد از آن که که شاخص کل با رقم یک میلیون و ۴۶۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد، دلار با نرخ ۲۷ هزار و ۵۶۰ تومان

روند سینوسی شنبه‌های بورسی این هفته هم ادامه داشت تا این بار دقیقا برعکس اولین روز هفته گذشته، بازار با افت ۱.۵درصدی شاخص کل قرمزپوش شود.

 

بعد از آن که که شاخص کل با رقم یک میلیون و ۴۶۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد، دلار با نرخ ۲۷ هزار و ۵۶۰ تومان خود را آماده ورود به روز یکشنبه هجدهم مهرماه کرد.

 

در تحلیل چرایی افت شاخص کل در ابتدای هفته کارشناسان ضمن اشاره به عقبگرد نرخ دلار می‌گویند بازار سرمایه به این دلیل منفی شد که رئیس جدید بانک مرکزی در مصاحبه خود از کنترل نرخ ارز و تورم خبر داده و این موضوع گمانه‌های افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است.

 

و اما در مورد دو متغیر اصلی تاثیرگذار بر بازارها از جمله بورس این دیدگاه وجود دارد که هنوز سردرگمی اقتصادی بر سرنوشت بازارها سایه انداخته است. از این منظر همچنان معلوم نیست دولت می‌‌‌خواهد سیاست انقباضی در پیش گیرد یا انبساطی. وعده‌‌‌هایی که از سوی مدیران اقتصادی داده می‌شود، ضد و نقیض است؛ از یک طرف می‌‌‌خواهند منابع مالی را به بانک‌ها هدایت کنند و از آن طرف وعده ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در سال را می‌دهند که نیازمند پول‌‌‌پاشی و مصداق اجرای سیاست‌‌‌های انبساطی است.

 

و اما در مورد برجام بیشتر سیگنال‌ها مثبت است. بعد از خروج شرکت «ماموت» (از زیرمجموعه‌های بانک صادرات) از لیست تحریمی آمریکا، خبرگزاری «آناتولی» ترکیه خبر داد مذاکرات وین تا پایان اکتبر از سرگرفته می‌شود؛ موضوعی که مشخصا تاثیرات ملموسی بر بازارهای ارز و سهام خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات