تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 - 21:51
کد خبر : 11513

خوش‌بینانه‌ترین بازدهی بازار سهام در ۱۴۰۰ چند درصد است؟

خوش‌بینانه‌ترین بازدهی بازار سهام در ۱۴۰۰ چند درصد است؟

اولین روز آبان برای سهامداران خوش‌یمن نبود و شاخص کل با ریزش ۲درصدی به سمت کف کانال ۱.۴ میلیونی سرازیر شد.   همزمان با نزول شاخص کل بورس به عدد یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحدی، دلار با نرخ ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان به کار امروز خود خاتمه داد.   در حالی که پیش

اولین روز آبان برای سهامداران خوش‌یمن نبود و شاخص کل با ریزش ۲درصدی به سمت کف کانال ۱.۴ میلیونی سرازیر شد.

 

همزمان با نزول شاخص کل بورس به عدد یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحدی، دلار با نرخ ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان به کار امروز خود خاتمه داد.

 

در حالی که پیش از ریزش‌های اخیر وعده‌های اقتصادی اصولگرایان به خصوص در برهه رقابت‌های انتخاباتی بسیاری را به رسیدن شاخص کل به ارقام بالاتر از ۲ میلیون واحد امیدوار کرده بود، اینک ابهامات برجامی و تلاش دولت برای تامین کسری بودجه از طریق فروش اوراق این چشم‌انداز را دور از دسترس قرار داده است مگر اینکه تورم تا پایان سال به تحریک بازار سهام کمک کند.

 

بورس در سال ۱۳۹۸، به صورت تکنیکال ۱۸۷ درصد بازدهی و در سال ۱۳۹۹، ۱۵۵ درصد بازدهی داشته است اما برای سال جاری بسیاری از تحلیلگران می‌گویند نمی‌توان انتظار بازدهی قابل توجهی داشت.

 

با این حال و همچنان که اشاره شد با توجه به کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت که تداوم تورم را در اقتصاد کشور تضمین می‌کند، برای حفظ ارزش نقدینگی و سرمایه، سرمایه‌گذاری در  بازار سرمایه تا حدودی توجیه پیدا می‌کند.

 

از این منظر، بهترین میزان بازدهی قابل پیش‌بینی برای بازار سرمایه در سال جاری نهایتا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات